Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21
    Er veranderd met wiggen onder de liniaal niks aan de manier waarop de zaag langs de splinterstrip zaagt, dit zou dus niet uit mogen maken
    Met een hamer past alles...

Let je wel een beetje op met kickback?

Door de rail te 'wiggen' kan ze buigen tussen de wiggen. Zo verandert de hoek van het zaagblad in het hout -> kickback.

Ik zou dan ook wiggen over de gehele lengte, ~ook voor en achter het werkstuk~, want daar gaat de rail ZEKER buigen.

Ik denk dat met wiggen je zaag uit de rail valt. Ik zou kiezen voor de eerste suggestie: blad verticaal, balk er tegen aan (balk verbreden met een plank) en dan zagen onder 40 graden.

Deze is al eerder langs gekomen en toen heb ik al eens een tekening gemaakt, in de tekening staat alleen 60 graden ipv 50
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      Kops zagen.jpg
Bekeken:   287
Grootte:   45,2 KB
ID:        86192
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Het is perfect gelukt! Heb een plankje van ongeveer 5mm (komt neer op 5graden) over de gehele lengte van het te zagen stuk onder de geleider gelegd. Alleen aan de achterkant van de geleider en zit ongeveer 1cm eronder. Rail vastgezet aan de plank en de rest ook met lijmklemmen. Kantelbeveiliging erop en de rail ingevet en de zaag op 45 graden.

ook foto's gemaakt ?

Ja zal ik vanavond ff doen!

Bij deze de foto's
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails 20190402_152548.jpg   20190402_152550.jpg   20190402_152729.jpg   20190402_210819.jpg  

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brrod Bekijk Berichten
    Bij deze de foto's
    Daar worden we blij van, zo hebben anderen er ook weer wat aan
    mooie oplossing he ;-)

Ja idd! Heel simpel maar zeer effectief.

Forum Rechten