Student stelt zich voor

tvd

Nieuw lid
26 feb 2019
1
0
Hallo allemaal!

Thijs hier!

Beginnende houtwerker en student uit Zwolle van 21 jaar.
Ben en wordt zeer enthousiast voor zelfgemaakte dingen.
Lees zo nu en dan wat mee en krijg veel goede tips.
Door mijn bureaustudie (ICT) op zoek naar frisse lucht, handwerk en iets wat me van het computerscherm naar de natuur haalt.
Houtwerken leek me een hele gave stap!

Ben bezig met mijn eerste klus, een soort zaagtafel/werkbank.
Ik woon niet meer thuis, en als student heb ik natuurlijk geen torenhoog budget.
Hout krijg ik vooral door bij bouwmarkten langs te gaan (weggooihout), gereedschap uit cadeau's/aanschaf met het budget dat ik heb.

Tips zijn dus altijd welkom! Wat voor een gereedschap heb ik écht nodig? Hoe kan ik met een zo laag mogelijk budget deze hobby voeden?

Ook heb ik van huis uit niets mee gekregen m.b.t. klussen/houtwerken.
Vaak mist er dus veel ervaring en (basis)kennis, ook bij zagen/schroeven/hout uitzoeken.

Om veel te leren heb ik een maatje die ik regelmatig met mijn vragen opzadel, ik hoop dat hier ook te kunnen doen!

Groetjes van Thijs ;-)
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Welkom op het forum Thijs!
Genoeg kennis hier aanwezig om je lekker op weg te helpen!
Qua gereedschap; alleen aanschaffen wat je voor de klus waar je nú mee bezig bent nodig hebt...
Succes!
 

Bigfoot48

Actieve deelnemer
18 dec 2018
84
11
Lieshout
Welkom op het forum Thijs!
Genoeg kennis hier aanwezig om je lekker op weg te helpen!
Qua gereedschap; alleen aanschaffen wat je voor de klus waar je nú mee bezig bent nodig hebt...
Succes!

Hele goede tip! Ik ben een lange tijd verkeerd begonnen, spullen aanschaffen voor de klussen die komen gaan:rolleyes: Resultaat veel gereedschap, net niet de juiste en geen klussen gestart :cool:
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Van harte welkom en een verstandig besluit. Ik ben ook als student begonnen om naast mijn studie rechten iets met m'n handen te kunnen doen. Voor mij was het lidmaatschap van een roeivereniging ideaal. Naast flink roeien heb ik daar ontzettend veel geklust en gerepareerd aan boten onder leiding van een ervaren botenman. Dat was erg leerzaam. Is er in Zwolle geen stadswerkplaats? Gereedschaptechnisch, gewoon rustig gereedschap sparen voor de klus die je wilt gaan doen. Verder kun je redelijk goedkoop oud handgereedschap kopen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.