Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 49

Onderwerp: fijnstofunit 2.0

hoi kor mooie set! lever je de luchtdruk meters ook los?

Robvansuilen,

Ja hoor die lever ik voor €45,-- per stuk excl. BTW en verzenden.

Groet,
    Kor
    kies ook voor hout
    Voor advies over fijnstof filtratie en het maken van een fijnstof filterunit voor de werkplaats: kiesvoorminderfijnstof.nl
    http://www.kiesvoorhout.nl

Even een update:

Eerder genoemde prijzen heb ik achteraf bij moeten stellen.
    Ik ben genoodzaakt om toch de BTW door te berekenen.
    Prijs voor een compleet bouwpakket wordt €350,- ex BTW en voor een set zonder houtwerk €250,- ex BTW.
    Om een gegarandeerd goed werkende unit te hebben, heb ik moeten investeren in (duurdere) onderdelen.

Voor wie voordeliger een unit wil maken, bestaat nog steeds de mogelijkheid om versie 1.0 te bouwen.
    Deze is wel behoorlijk groter ( ca. 30x60x70 cm) in plaats van ca. 30x30x60 cm en niet regelbaar en/of geschikt voor de kleinere werkruimte.

Groet, Kor
    Laatst gewijzigd door kiesvoorhout; 17-05-19 om 18:40.
    kies ook voor hout
    Voor advies over fijnstof filtratie en het maken van een fijnstof filterunit voor de werkplaats: kiesvoorminderfijnstof.nl

Dat extra koolfilter is voor een gewone houtwerkplaats niet nodig, toch?

Henk,

Nee hoor dat actiefkool filter is bedoeld om VOC's ( Volatile Organic Components = vluchtige organische componenten) te absorberen.
    Kan handig zijn als je lak, olie vernis o.i.d verwerkt en niet in de dampen wil blijven staan.
    De actiefkool unit kan er tussen uit en in een plastic zak opgeborgen tot je hem weer eens nodig bent.
    Voor de werking als fijnstoffilter heeft het geen toegevoegde waarde.

Groet,

Kor
    kies ook voor hout

Nogmaals bedankt voor je units Kor.

Eindelijk schone lucht in mijn menghok.

Groeten aan je gezin.

Gr Danny

Ik moet zeggen: sinds het filter er hangt voelt/ruikt de lucht een stuk schoner. Eerder had ik 's avonds nog wel eens de neus vol stof, nu niet meer. Fijn!
    Wat ik nog wel zou willen toevoegen is een sensor die het filter aan/uit zet zodra de hoeveelheid fijnstof over/onder een grenswaarde komt. Dit op basis van een sensor, Arduino of Raspberry Pi en een simpel relaisbordje. Heeft iemand hier ervaring mee? Ben vooral benieuwd naar welke sensor geschikt zou zijn, en heb nog geen idee hoe de boel te programmeren. In dat laatste ben ik zelf bepaald geen ster. Mocht iemand zin hebben om dit samen aan te pakken dan hou ik mij aanbevolen!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kiesvoorhout Bekijk Berichten
    Henk,

Nee hoor dat actiefkool filter is bedoeld om VOC's ( Volatile Organic Components = vluchtige organische componenten) te absorberen.
    Kan handig zijn als je lak, olie vernis o.i.d verwerkt en niet in de dampen wil blijven staan.
    De actiefkool unit kan er tussen uit en in een plastic zak opgeborgen tot je hem weer eens nodig bent.
    Voor de werking als fijnstoffilter heeft het geen toegevoegde waarde.

Groet,

Kor
    Duidelijk

Groet

Henk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 't Wolt Bekijk Berichten
    Ik moet zeggen: sinds het filter er hangt voelt/ruikt de lucht een stuk schoner. Eerder had ik 's avonds nog wel eens de neus vol stof, nu niet meer. Fijn!
    Wat ik nog wel zou willen toevoegen is een sensor die het filter aan/uit zet zodra de hoeveelheid fijnstof over/onder een grenswaarde komt. Dit op basis van een sensor, Arduino of Raspberry Pi en een simpel relaisbordje. Heeft iemand hier ervaring mee? Ben vooral benieuwd naar welke sensor geschikt zou zijn, en heb nog geen idee hoe de boel te programmeren. In dat laatste ben ik zelf bepaald geen ster. Mocht iemand zin hebben om dit samen aan te pakken dan hou ik mij aanbevolen!
    Het idee om met een stof sensor het filter aan en uit te had ik ook maar werd mij door Kor afgeraden omdat de betaalbare sensoren de kleine stofdeeltjes niet zouden detecteren.
    Ik had hiervoor een Sharp stof sensor aangeschaft en wou dit met een Arduino gaan regelen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjmulder Bekijk Berichten
    Het idee om met een stof sensor het filter aan en uit te had ik ook maar werd mij door Kor afgeraden omdat de betaalbare sensoren de kleine stofdeeltjes niet zouden detecteren.
    Ik had hiervoor een Sharp stof sensor aangeschaft en wou dit met een Arduino gaan regelen.
    Hm. Goed punt. Die Sharp had ik inderdaad gezien, maar het viel me al op dat daar geen specificaties bij stonden. Tja, als een sensor die wel voldoet meteen heel veel gaat kosten gaat de lol er wel een beetje af.

Forum Rechten