Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 49

Onderwerp: fijnstofunit 2.0

Primera,

De ventilator mag 24/7 draaien en heeft een verwachte levensduur van 20.000 draaiuren.

Groet,

Kor
    kies ook voor hout
    Voor advies over fijnstof filtratie en het maken van een fijnstof filterunit voor de werkplaats: kiesvoorminderfijnstof.nl
    http://www.kiesvoorhout.nl

SunRayes,

Op zich is de houten kast niets bijzonders. Inderdaad luchtdicht is een vereiste
    De filters moeten zonder lekken worden gemonteerd, daarvoor is neopreen band bijgeleverd.

Groet,

Kor
    kies ook voor hout
    Voor advies over fijnstof filtratie en het maken van een fijnstof filterunit voor de werkplaats: kiesvoorminderfijnstof.nl

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rmenkveld Bekijk Berichten
    Feestje hoor Kor! Wat een prachtige aanbieding
    Als ik binnenkort een grotere werkplaats krijg ben je de eerste die het hoort, want dan bestel ik dit fantastische pakket
    Grotere werkplaats gaat door, net een nieuw huis gekocht Binnenkort kom ik bij je bestellen Kor!
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Gefeliciteerd, Ruben! Ik hoop maar weer op een mooi werkplaats-topic

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 't Wolt Bekijk Berichten
    Gefeliciteerd, Ruben! Ik hoop maar weer op een mooi werkplaats-topic
    Thanks, dat is wel het plan tzt
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rmenkveld Bekijk Berichten
    Grotere werkplaats gaat door, net een nieuw huis gekocht Binnenkort kom ik bij je bestellen Kor!
    Gefeliciteerd!
    Als je hulp nodig hebt... je weet me te vinden.
    The Boktor..... eet en leeft van hout.

3dmazter,

Ik heb alvast een schets geknutseld.
    filterunit 2punt0.pdf

Hoop dat dit een beetje idee geeft van wat en hoe te maken.
    De ventilator past in de gaten van de beide schotten, alles is opgebouwd uit 12 mm plaatmateriaal ( ik gebruik berkenplex WISA-twin) en de latjes zijn vuren 20 x 20mm.

Groet, Kor
    Laatst gewijzigd door kiesvoorhout; 04-04-19 om 18:47.
    kies ook voor hout

Hij is mooi Kor.
    Zitten die filters vast in de kast of kun je ze er langs de zijkant uitschuiven?
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

3dmazter,

Die filters zitten in de kast, gefixeerd met een paar latjes en neopreen afdichting d.m.v. een paar schroefjes.
    Het fijnfilter hoef bijna nooit bij en het voorfilter kun je eenvoudig verwijderen door de voorste latjes los te schroeven.
    Desnoods maak je een klemsysteem waar je voorfilter mee opsluit.

Zoals bij deze unit, die ik heb gebouwd. Deze is met een extra aktiefkool filter uitgevoerd.
    combi-filter-1.jpg
    combi-filter-2.jpg
    combi-filter-3.jpg
    Groet,

Kor
    kies ook voor hout

Duidelijk verhaal Kor.
    Dat moet lukken.
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Forum Rechten