fijnstofunit 2.0

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
De luchtreiniger 2.0 is een feit.
Na een half jaar experimenteren en testen durf ik deze unit nu wel te presenteren, geschikt voornamelijk voor de kleinere werkplaats.
De kast is circa 30 x 30 x 45 cm geworden en kan als bouwpakket worden geleverd.
Het is dan alleen een kwestie van in elkaar zetten en je hebt een apparaat dat fijnstof uit de lucht haalt.
De prestaties zijn vergelijkbaar met die van het eerste model, echter is deze geschikt voor ruimtes tot 40 m3.
De stappenregelaar bepaalt de hoeveelheid lucht.
De drukmeter is belangrijk om de juiste druk in te stellen en als na verloop van tijd het filter verstopt raakt kan de regelaar een standje hoger.
Zo kun je lange tijd ( zeker een paar jaar) genieten van schone lucht.

Het hele pakket:
totaal-pakket.jpg

Het houtwerk, met voor gemonteerde kast:
houtwerk.jpg

Het filterpakket, een G4 voorfilter en een F9 fijnfilter:
fiterset.jpg

De ventilator kan simpel, geschroefd en ingeschoven worden:
ventilator frame.jpg

De toerenregelaar:
regelaar-knop.jpg

Voor de handige forummers zijn alle onderdelen los te leveren.
Een compleet bouwpakket gaat €350,-- kosten, inclusief BTW,
Een set losse onderdelen, zonder kast/houtwerk, gaat €250,-- kosten, inclusief BTW.

Geïnteresseerden kunnen een berichtje sturen naar info(at)kiesvoorminderfijnstof.nl


Groet, Kor
 
Laatst bewerkt:

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Mooie ontwikkeling Kor! Ook voor de kleinere werkplaats een goed alternatief zo te zien. Ik neem aan dat je met ze filtering weer in de hoogste klasse zit wat de fijnstof betreft, in ieder geval stukken beter dan de in de handel zijnde filters?

Complimenten voor het initiatief! Fons
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
314
61
Prima timing! We zijn op zoek naar een nieuw huis waarbij ik dan eindelijk weer iets werkplaats-achtigs kan gaan inrichten, iets als dit komt er zeker in!
 

't Wolt

Actieve deelnemer
2 dec 2018
269
13
Amersfoort
www.twolt.nl
Beste Kor,
Erg goede ontwikkeling, en ik ben zeker geïnteresseerd. Nu bouw ik graag dingen zelf, dus dat pleit voor een pakket. Maar dan moet ik wel weten of dat voor mij als relatieve beginner goed te doen is zonder dat de kwaliteit er minder van wordt. Zou je daar nog iets meer over willen vertellen?
Groet, Matthijs
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Beste Kor,
Erg goede ontwikkeling, en ik ben zeker geïnteresseerd. Nu bouw ik graag dingen zelf, dus dat pleit voor een pakket. Maar dan moet ik wel weten of dat voor mij als relatieve beginner goed te doen is zonder dat de kwaliteit er minder van wordt. Zou je daar nog iets meer over willen vertellen?
Groet, Matthijs

't Wolt,
Het bouwpakket is juist ontwikkeld om ook door een wat minder gevorderde houtbewerker in elkaar te zetten.
Als de instructies, die ik bij het pakket lever, goed worden opgevolgd kan ik eigenlijk niets misgaan.
Ik heb IKEA maar als voorbeeld genomen, je krijgt er bij alleen geen inbussleutel bij:)
De kast is verlijmd m.b.v. een verstekverlijmfrees,
Hier heb ik voor gekozen, omdat losse gefreesde delen te snel kunnen beschadigen tijdens transport.
En zo kan de kast als verpakking voor de rest dienen.

Als je nog handiger bent, geduld en tijd hebt:), kun je alles zelf zagen, lijmen en bouwen van 12 mm berkenplex.


Groet,

Kor
 

gerardweert

Actieve deelnemer
21 feb 2018
55
16
Dat lijkt me een hoop geld voor een ventilator + filter in een houten kistje.
Hoort zoiets niet op marktplein?
 

shadowman

Actieve deelnemer
26 mrt 2014
181
0
Nee is geen hoop geld.
Wat dacht je van de tijd die kor erin heeft zitten?.
En alle onderdelen?.
Ikzelf vind het een mooie prijs en kor kennende is het goede kwaliteit,dat is ook wat waard toch?
 

't Wolt

Actieve deelnemer
2 dec 2018
269
13
Amersfoort
www.twolt.nl
Sorry, Kor, ik was niet duidelijk zie ik nu. Ik bedoelde met 'dat pleit voor een pakket' een pakket losse onderdelen. Een kistje maken is niet ingewikkeld en kan ik ook, maar ik zie al wel dat jij dat beter kan. Ik denk er nog even over wat ik doe en stuur je dan een mailtje. Dank voor je reactie in elk geval.

Oh en de prijs gezien alle kennis, onderzoek en tijd van Kor lijkt me inderdaad heel redelijk!
 

TUNE4IT

Actieve deelnemer
14 jun 2017
232
32
Een hoop geld valt reuze mee. Zeker als je het vergelijkt met eventuele ziektekosten die misschien nu bespaard blijven. En ik geloof niet dat Kor hier heel rijk van gaat worden. Goede filters kosten nu eenmaal wat. En helemaal een goede geschikte ventilator. Dat is de grootste uitdaging geweest. En dan alles in één geheel pakket. Zeer netjes! Mooi om te zien dat het allemaal gelukt is.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Deze komt op mijn verlanglijstje! Ik hoop deze zomer!
Is er nog iets bijzonders aan de houten kist? Behalve dat de verbindingen luchtdicht moeten zijn?
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Feestje hoor Kor! Wat een prachtige aanbieding :)
Als ik binnenkort een grotere werkplaats krijg ben je de eerste die het hoort, want dan bestel ik dit fantastische pakket :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.