Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Frees tafel

Frees tafel

Omdat ik op zoek ben naar een freestafel kwam ik deze tegen.
    Ik weet niet of hij al langs is geweest, maar hij ziet er mooi en handig uit.
    Daarom wilde ik hem met jullie delen

http://www.youtube.com/watch?v=CcoDDUrruB8&feature=BF&list=PL505130B44320 00A2&index=8[/video]] ... A2&index=8

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: Frees tafel

Dat is inderdaad een mooi stukje werk. Ik wil toch gaan proberen om zelf een freestafel te bouwen a la Guide Henn.

Dat moet met zo'n frees een makkie zijn Rick.

Ik kan in mijn schuurtje niet veel ruimte missen dus een vaste freestafel/meubel met kastjes etc gaat niet, voor mij is de oplossing dit:

Met het kastje net de hoogte van de frees, dan past het geheel mooi in mijn opslagrek en is hij ook nog eens redelijk mobiel.
    Wel ben ik van plan om hem iets duurzamer te maken, geen MDF fence maar edelplaat of nylon of zo.

Hoogte verstelling kan gelukkig met de Triton door de tafel dus daar hoef ik geen mechanisme voor te maken.

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Heb jij ook een triton? Qua hoogte wil ik inderdaad hetzelfde gaan doen, en ook bij mij moet alles weer onder de werkbank passen.

Ja heb ook de Triton MOF001. Heb ik je volgens mij ook eens ge Pb'ed (nieuw werkwoord) toch?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Ah ja, dat klopt. Vandaag ga ik maar eens wat maten nemen en een schetsje maken.

Ik ben hetzelfde van plan, ook even nadenken over soort materialen, t-trackje etc.
    Ook de inlegplaat voor de bovenfrees even zoeken, de aluminium axminster lijkt me wel wat.

Hoe frees je nu Rick, met geleiderail of zo?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Ik frees momenteel alles uit de hand. Enkele projecten vragen echter om een freestafel. Het bouwen van doosjes wordt met een freestafel en de juiste freesjes een stuk makkelijker. Ik denk geen inlegplaat te gaan gebruiken. De methode a la Doug Stowe sprak me wel aan. Met de Triton ga ik niet uit de hand frezen, hij blijft onder de freestafel hangen.
    Wel komen er 2 parallelgeleiders in het betontriplexen-blad. Deze geleiders worden waarschijnlijk gewone U-profielen. Misschien ga ik wel eens kijken bij de plaatselijke ijzerwarengroothandel. Ik hoor veel over de T-track maar het hele toepasbare nut ontgaat me een beetje.

Wat is het idee van Doug Stowe als ik vragen kag. Ik kan alleen zijn minimalistische freestafel vinden. Dat is gewoon een plank hout met een gat erin waar je de freestafel onder klemt met een lijmtang en een lat als langsgeleider

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Kloptt, DougStowe heeft inderdaad een zeer minimale kijk op freestafels.

Forum Rechten