Waar kan ik T-slot sliders voor de Bosch PTS 10 kopen?

Bastognekoek

Nieuw lid
25 jul 2018
16
0
Hoi,

Ik wil een cross cut sled maken. Daarvoor heb ik geleiders nodig. Ik kan ze echter nergens vinden voor de Bosch pts 10. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt,

Gr. Diego
 

Bastognekoek

Nieuw lid
25 jul 2018
16
0
Ja klopt, maar het probleem is dat ik een Bosch pts10 heb :). Ik vraag mij af hoe secuur ik de geleiders kan maken. Ben bang dat ik ze nooit zo mooi passend gezaagd krijg en met speling blijf zitten of juist met frictie op een bepaald punt. Vandaar dat ik het liefst een paar kant en klare aluminium geleiders zou willen.

Als deze er niet zijn heb ik geen andere keuze.
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Volgens mij (niet 100% zeker) heeft deze net als de GTS 10 XC niet een standaard sleuf voor de miter slot, dus de standaard geleiders/miter gauges zullen niet passen. Denk dat dan de enige optie is om zelf er een van hardhout the maken. Heb je een handschaaf? Je zou dan net iets te groot kunnen zagen en dan beetje bij beetje schaven tot je de perfecte passing hebt.
 

Bastognekoek

Nieuw lid
25 jul 2018
16
0
Ja heb ik. Dat van de GTS 10 XC en afwijkende maten las ik ook overal, kan echter nergens vinden of het voor de PTS 10 ook geldt. Maar ben bang van wel, als ik ze opmeet dan kunnen de standaard geleiders er niet in. Ben bang dat er niets anders op zit dan ze zelf maken. Heb een handschaaf, dus dat is zeker een optie!
 

Speculaasbrok

Actieve deelnemer
19 dec 2018
125
23
Harkstede
Wat zijn de maten zouden de geleiders moeten worden, toevallig dezelfde afmeting als voor de gts 10j? Ik maak ze nu ook zelf maar laat binnenkort wat maken uit aluminium. Dit via iemand die dacht dat dit wel voor een mooi prijsje kon. Mocht je interesse hebben moeten we even contact houden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.