Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Klem/Zaagrail

Klem/Zaagrail

Heeft er iemand ervaring met : https://www.lidl-shop.be/nl-BE/PARKSIDE-Klem-en-zaagrail/p100234341

Gezien het voornamelijk gebruikt wordt met elektrische toestellen plaats ik het hier.

Ik niet, maar je moet wel heel goed zorgen dat je tegen de aanslag aanblijft, je zaag kan nog steeds weglopen
    Met een hamer past alles...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stampie Bekijk Berichten
    Heeft er iemand ervaring met : https://www.lidl-shop.be/nl-BE/PARKSIDE-Klem-en-zaagrail/p100234341

Gezien het voornamelijk gebruikt wordt met elektrische toestellen plaats ik het hier.
    Die ken ik en het werkt maar net als met meer van die "handige" hulpmiddelen; je bent er veel te druk mee. Die van mij is na één keer gebruik op MP geland. Was ook al een krijgertje. Misschien helpt dit bij een eventuele aanschaf.

Heb 4 van die klemmen en vind ze handig, gebruik ze als klem om te passen met bv een kastje maar ook wel als lijmklem.

Ik denk dat ze heel handig kunnen zijn als ze degelijk werken. Ik heb er ooit eentje gehad van toolstation, en daar zat zo veel spel op dat ik nauwkeuriger uit de losse hand kon zagen --> die is dus snel verdwenen. Ik denk echter als het er een is zonder spel en die vlot werkt, dat het een handige tool kan zijn.

Ik heb er ook een maar gebruik em eigenlijk nooit.
    Hij is lastig in te stellen en strak vast te krijgen op plaat materiaal.
    als ik recht wil zagen gebruik ik liever de invalzaag met rail.
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Ik heb zelf precies één van deze en vangt zoals velen zeggen vooral stof in de hoek van mijn werktplaats. Eén van de grootste gebreken voor mijn situatie is dat de maximale klembreedte 100 cm is, en dat is niet voldoende om de standaardbreedte van plaatmateriaal te overbruggen (122 cm).

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stampie Bekijk Berichten
    Heeft er iemand ervaring met : https://www.lidl-shop.be/nl-BE/PARKS...ail/p100234341
    Ik heb deze (van Axminster) tot nu toe alleen gebruikt als langs geleider voor de decoupeerzaag en voor gebruik van klemveren (featherboards) op de zaagtafel en freestafel.
    06 het losse frameblad van 26 naar 21mm.jpg
    Dat werkte prima maar zoals veel toebehoren ligt het meer aan de kant dan gebruiksklaar.

Maar voor die prijs zou ik het gewoon meenemen en uitproberen.
    Mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Bedankt voor de feedback !

Forum Rechten