Klem/Zaagrail

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik niet, maar je moet wel heel goed zorgen dat je tegen de aanslag aanblijft, je zaag kan nog steeds weglopen
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello

yarnev

Actieve deelnemer
13 okt 2014
86
0
Ik denk dat ze heel handig kunnen zijn als ze degelijk werken. Ik heb er ooit eentje gehad van toolstation, en daar zat zo veel spel op dat ik nauwkeuriger uit de losse hand kon zagen --> die is dus snel verdwenen. Ik denk echter als het er een is zonder spel en die vlot werkt, dat het een handige tool kan zijn.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ik heb er ook een maar gebruik em eigenlijk nooit.
Hij is lastig in te stellen en strak vast te krijgen op plaat materiaal.
als ik recht wil zagen gebruik ik liever de invalzaag met rail.
 

RedWoodWorking

Actieve deelnemer
5 okt 2017
158
29
Boxtel, NL
Ik heb zelf precies één van deze en vangt zoals velen zeggen vooral stof in de hoek van mijn werktplaats. Eén van de grootste gebreken voor mijn situatie is dat de maximale klembreedte 100 cm is, en dat is niet voldoende om de standaardbreedte van plaatmateriaal te overbruggen (122 cm).
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Heeft er iemand ervaring met : https://www.lidl-shop.be/nl-BE/PARKSIDE-Klem-en-zaagrail/p100234341
Gezien het voornamelijk gebruikt wordt met elektrische toestellen plaats ik het hier.
Ik heb deze (van Axminster) tot nu toe alleen gebruikt als langs geleider voor de decoupeerzaag en voor gebruik van klemveren (featherboards) op de zaagtafel en freestafel.
06 het losse frameblad van 26 naar 21mm.jpg
Dat werkte prima maar zoals veel toebehoren ligt het meer aan de kant dan gebruiksklaar.

Maar voor die prijs zou ik het gewoon meenemen en uitproberen.
Mvg, :).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.