Takken

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
498
118
Omg. Eindhoven
Misschien een rare vraag, maar heeft iemand een idee waar ik (het liefst in de buurt rondom Eindhoven) natuurlijke (semi ronde) takken zou kunnen krijgen/kopen met een diameter van 5/8cm?

Waarschijnlijk zullen de meeste mensen dit als afval zien, maar ik wil er kleine objecten mee maken.
Qua houtsoort is het eerste instantie niet belangrijk, aangezien het gewoon voor de hobby is..
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Danny, ik heb er nog een aantal in de tuin liggen van een vorig jaar gesnoeide esdoorn. Die mag je zo hebben. Ze liggen er echter al een tijd en zijn dus verweert maar ik neem aan dat je de bast er af haalt en verder bewerkt.
 

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
498
118
Omg. Eindhoven
Plaatselijke snoeidiensten moet ik eens zoeken.. Zie hier slechts de gemeente zelf langskomen. Maar raar dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :)

Martijn, ik stuur je even een PB.
Ik ben niet van plan om er tiental dingen mee te maken, dus met enkele zou ik al geholpen zijn.
 
Als er in de buurt van Eindhoven ergens knotwilgen staan heb je hout genoeg, in elk gewenste diameter. :cool:

Wilgen hout snijdt heerlijk, zowel vers als droog. Ik knip bijna wekelijks een tak van de knotwilgen in mijn omgeving. Deze zijn 1,5-2 cm dik en zijn een welkome afwisseling in de voeding voor onze cavia's.
Er staat zoveel jong hout op de knotwilg dat de bomen er geen hinder van ondervinden en andere kunnen niet zien dat er wat is gesnoeid.

Gr Edwin.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.