Ruilen? Houtdraaihout tegen houtdraaihout?

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
In een eerder bericht in de sectie houtdraaien, had ik gemeld dat er een aantal bomen in onze tuin zijn gerooid: iep, eik, es en beuk.
een heel groot deel daarvan wordt gekloofd en mag drogen voor de houtkachel. Maar er zitten ook voldoende stukken bij waar op een draaibank iets leuks van gemaakt kan worden. Daar zit wellicht ook wel iets bij voor iemand die groter draaiwerk wil maken. Ik heb zelf een midi draaibank. Ik moet het zowiezo verkleinen om er überhaupt iets mee te kunnen doen: de kachel in kan altijd nog. Als er houtdraaiers of snijders zijn die interesse hebben in een groter stuk, wil ik dat wel ruilen voor een ander soort hout in een handzamer formaatje. Daar komen we wel uit. Ik hoor graag of daar interesse voor is. Als je aan kunt geven wat je precies zoekt, kan ik kijken of ik iets passends heb (wanneer er een specifieke wens is, natuurlijk).
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Even met het timmermans oog gekeken:
de iep: varieert van ca. 20 cm tot pakweg een meter aan de voet. Die voet is niet massief. Diverse stukken met vertakking. Lengtes varieren van pakweg 40 cm tot 80 cm. Ik zal wat foto’s plaatsen van de corpus delicti:rolleyes:.
de eik: diameter tussen de 40-50 cm, met een deel waar de stam zich splitste. Hier is niet zoveel van beschikbaar.
de es: dat was een vrij rechte stam, diameter pakweg 30-40cm. Lengtes varieren ook weer tussen de 40 en 80 cm.
beuk: zelfde verhaal zo’n beetje.
ik ga het morgen uitsorteren (voor zover ik het kan handelen) en zal dan wat foto’s maken en plaatsen. Dat maakt de communicatie een stuk gemakkelijker. Wordt vervolgd.
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Hierbij wat foto's.
IMG_0015.jpg
Tak van de iep. diameter ca. 20 cm, lengte ongeveer 1,4m. DE zwarte gaten zijn spechtgaten.
IMG_0008.jpg
Dit is het grootste (en zwaarste) stuk: de voet van dezelfde iep. Rechts zit een gat, die stam was hol. lxbxh = 100 x 60 x 60 cm.
IMG_0006.jpg
Losse stamdelen iep. diameter varieert tussen de 25 en 35 cm, lengte pakweg 50 cm of langer.
IMG_0012.jpg
Eik: splitsing van de stam, ca. 40 cm hoog, 65 cm lang en 30 cm breed.
IMG_0014.jpg
Het onderstuk van de splitsing: ovaal 50 x 40 cm, 30 cm hoog.
IMG_0020.jpg
Es en beuk. mooie rechte stukken, varierend in lengte tussen de 40 en 80 cm, diam minimaal 30 cm.
Als je interesse hebt, niet te lang wachten met reageren: Het geheel ligt op diverse hopen en ik wil het niet te lang zo laten liggen. De tuin moet weer een beetje aan kant, na deze operatie.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.