Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 31
    @Raymond,

Bij de professionele veilingen van Troostwijk en Daan auctions kan dit niet meer. Wanneer er op het laatste moment wordt geboden wordt de eindtijd automatisch 10 minuten opgeschoven. Op die manier houd het echt op als niemand er meer overheen gaat.

Bij dit soort veilingen komt overigens 17% opgeld voor het veilinghuis, en daarna komt de roverheid er met 21% BTW overheen. Dus een slordige 30% komt er bij de biedprijs bij. Dat wordt vaak vergeten. Dat wil je dus op het marktplein al helemaal niet, maar daar gaat de discussie hier in eerste instantie ook niet over.

De bied/veilingstructuur zou ik hier juist weg laten, maar daar denk niet iedereen hetzelfde over, getuige de recente verkopen van Ley die met het veiling/eindtijdprincipe werden gedaan.

Nogmaals, één van mijn opties is om het vrij te laten, alleen de gemoedelijke sfeer van het forum zal hier aanzienlijk minder zijn. Dat is die nu al. Ik start niet voor niets een discussie
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Ik vind dat voor die paar advertenties er een hoop heisa wordt gemaakt. Zolang het bij een paar advertenties van mede forumleden blijft, kan je het volgens goed nederlands gebruik gedogen. Wordt het te gek, kan de moderator altijd nog ingrijpen.
    +1

Het gezeur ontstaat als er slechts een link wordt geplaatst naar een andere site als het VOOR EIGEN GEWIN is.
    Sjemig, dit gaat wel erg ver, nee je moet het maar hier plaatsen en voor een schijntje aan een ander gunnen omdat het een medeforummer is
    EHhhh, gaan we dan ook die goudzoekers die nooit iets posten en nu ineens wel reageren dan ook weren uit de marktplaats rubriek, daar hoor ik gek genoeg niks over

Als er echter zelf iets te koop wordt aangeboden, probeert men de biedstructuur van Marktplaats te gebruiken om de beste prijs te vangen, de link hier moet de geïntresseerden naar de veiling lokken om mee te bieden. En dat gaat tegen de regels in van het forum die duidelijk stellen dat de advertentie hier volledig moet worden geplaatst.
    Sorry William, maar ga niet met je mee, er kunnen nog andere redenen zijn, ook al eerder genoemd.
    Het word wel erg zwart/wit afgedaan
    Met een hamer past alles...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fleche Bekijk Berichten
    Als de regel is dat een advertentie geen marktplaats link mag bevatten (uitgezonderd tips) en je wilt dat ook handhaven dan vind ik dat prima. Als je het wel wilt toestaan in de zin dat het een volledige advertentie moet zijn (je zou in het reglement evt kunnen opnemen welke elementen de advertentie moet bevatten); ook prima.
    Maar in de eerdere discussie heb ik al aangegeven dat de regel voor meerdere uitleg vatbaar is:
    "De advertenties zijn volledig en niet een verwijzing naar een andere site. Met als enige uitzondering dat de Tips topics waar de topic starter niet de verkopende partij is, wel alleen een link naar een site mogen hebben. Maar het liefst zo duidelijk mogelijk."
    Als je op zo'n regel gaat handhaven dan krijg je vragen/discussie/heisa; dit reglement is niet eenduidig en dan kun je er niet op handhaven (althans niet zonder discussie).
    Even een citaat uit de oude regels:

Op het forum "marktplein" mogen producten aangeboden worden die aan hout en
    houtbewerken gerelateerd zijn. De aanbieder is in principe geen
    handelsorganisatie, advertenties zijn volledig en geen verwijzing naar
    marktplaats o.i.d

Als je die eigenlijk zou volgen dan mochten de tips topics eigenlijk ook niet. Maar die kwamen er meer dus we hebben die gedoogd. Als je wilt mag je bedenken hoe die regel duidelijker kan.

Mijn ervaring (onder meer als moderator elders een tijdlang ergens in het verleden) is dat je op een forum niet alles moet proberen in regels te vatten. Zolang het beleid een beetje helder, congruent en vooral consequent is is het prima. Mensen lezen die regels in 90% van de gevallen toch niet. Ik vind het beleid op dit forum prettig relaxed, en volkomen duidelijk. Compliment dus voor de beheerders.

Persoonlijk kan het me bijzonder weinig schelen of er mensen Marktplaats links posten. Ik stoor me er niet aan en zit ongeveer op dezelfde lijn als Toxiq. Maar aangezien andere mensen zich er wel aan storen lijkt het me een goed plan om vast te houden aan volledige advertenties, dus niet enkel een link. Als je een advertentie gelijktijdig ook op MP zet vind ik dat je dat wel moet kunnen melden. Sterker nog, dat vind ik wel zo netjes. Een link erbij is dan alleen maar praktisch. Dus of verbied het gelijktijdig handelen meerdere plaatsen volledig, of sta het plaatsen van een link naar (bijvoorbeeld) Marktplaats toe mits de advertentie volledig is.

Nog maar even voor de beheerders: ik weet goed hoe dit soort discussies voelen. Iedereen meent zijn of haar plasje te moeten doen en uiteindelijk zit je met een hoop meningen en wordt er maar van je verwacht dat je er iets zinnigs mee doet. Ik doe er zelf ook aan mee deze keer. Jullie werk wordt gewaardeerd in elk geval.

De regels zijn toch duidelijk lijkt mij, kan je je hier niet vinden? Oké, plaats dan je spullen enkel op marktplaats of iets dergelijks, niemand is verplicht om het marktplein te gebruiken.
    Een vraagprijs bepaal je nog altijd zelf, er staat in het reglement niks dat je verplicht om hier "voor een schijntje" je spullen aan te bieden en te verkopen.
    Die "slapers" zijn trouwens ook leden, die hebben evenveel recht van reageren als een veelvuldig poster.

Als je begint met een "gedoog" beleid weet niemand waar het schip gaat stranden, niet aan beginnen zou ik zeggen.

Je kan mijn inziens alleen handhaven als de regels zeer zwart/wit zijn en blijkbaar zijn deze dat op dit moment niet in de ogen van sommigen. Persoonlijk heb ik geen problemen met een free-for-all waarin eenieder spullen mag aanbieden, met of zonder link, met of zonder foto, met of zonder vraagprijs. Dit soort info wordt toch vaak opgevraagd en als je het niet wilt leze/kopen dan doe je dat niet. Laten we vooral niet te moeilijk doen met z'n allen en interpretaties over hoe je je precies moet opstellen richting andere forummers, of niet frequente posters zoals ikzelf vind ik sowieso irrelevant. Een marktplaats(plein) is een plaats waar vraag en aanbod samen komen en eigenlijk 'wat de gek er voor geeft' dus laten we dat zo laten. Weg met de regels, anarchy incoming. (Uiteraard goed om de standaard forumregels hier toe te passen. )

Het gaat vooral mis bij de potentiële kopers die menen ergens recht op te hebben, omdat ze eerder een PB hebben gestuurd, of omdat hun klok een minuut achter liep of iets dergelijks. Dat soort gezeur en discussie ga je toch niet voorkomen. Mijn idee is dat het een ieder vrij staat hoe en aan wie hij/zijn zijn/haar spullen verkoopt. Een minimale kwaliteit van de advertentie is wel wenselijk, maar of er nu per PB of openbaar via Marktplaats geboden moet worden, maakt wat mij betreft niet uit.

Zoals gezegd, niet de verkopers zijn het probleem, maar kopers die menen ergens recht op te hebben en vervolgens stampij gaan maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq
    Lei heeft al vele artikelen op deze manier verkocht hier op het forum
    Een prima zaak, misschien tijd om de spelregels eens te herschrijven (al vaker geopperd)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq
    Als er staat TOT 20:00 dan is een bod van 19:59.59 nog voor die tijd
    als er staat TOT EN MET dan lijkt het me dat je kan bieden tot 20:00:59

In deze lijkt het me dus dat Herald het winnende bod heeft
    Tijd voor een notaris
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    Ohoh....ik voel een tik op de vingers aankomen

my 2 cts (tip)

Hoe oud is de machine
    is er nog garantie
    foto(s)
    Omschrijving van de machine
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten

Sjemig, dit gaat wel erg ver, nee je moet het maar hier plaatsen en voor een schijntje aan een ander gunnen omdat het een medeforummer is
    EHhhh, gaan we dan ook die goudzoekers die nooit iets posten en nu ineens wel reageren dan ook weren uit de marktplaats rubriek, daar hoor ik gek genoeg niks over

Sorry William, maar ga niet met je mee, er kunnen nog andere redenen zijn, ook al eerder genoemd.
    Het word wel erg zwart/wit afgedaan

Jeroen, voor iemand die vaak reageert en lang niet altijd subtiel of vrij van een eigen mening vind ik jou reactie nu ook wel erg kort door de bocht. Ik open daarom ook een discussie, mag ik van jou op zijn minst opbouwende kritiek en suggesties verwachten. Jij bent zelf notabene iemand die nogal vaak en scherp reageert, daar wordt de sfeer niet altijd beter van!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuoh Bekijk Berichten
    De regels zijn toch duidelijk lijkt mij, kan je je hier niet vinden? Oké, plaats dan je spullen enkel op marktplaats of iets dergelijks, niemand is verplicht om het marktplein te gebruiken.
    Een vraagprijs bepaal je nog altijd zelf, er staat in het reglement niks dat je verplicht om hier "voor een schijntje" je spullen aan te bieden en te verkopen.
    Die "slapers" zijn trouwens ook leden, die hebben evenveel recht van reageren als een veelvuldig poster.

Als je begint met een "gedoog" beleid weet niemand waar het schip gaat stranden, niet aan beginnen zou ik zeggen.
    Helemaal mee eens! Je prijs bepalen kun je nog altijd zelf. De reacties die daarop volgen zijn dan ook niet altijd netjes.
    Als iemand in de ogen van de lezers te veel vraagt wordt hier openbaar op gereageerd, iets wat dus binnen MP niet kan. Het is niet altijd leuk om te lezen.

Wanneer iets te duur is, wordt het meestal toch niet verkocht, de verkoper is vrij om zijn vraagprijs aan te passen. Voor een schijntje weg geven is dus niet nodig.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Allemaal meningen, voor alles wat te zeggen en andere dingen minder begrijpelijk.

Wat is nou eigenlijk het probleem? Regels opgesteld door de forum beheerder zijn helder, aan ieder zich daaraan te houden of niet, ik ga ervan uit als je onderdeel wilt zijn van dit mooie forum dat je eraan houden de te verwachten redelijke keuze is.

Bovendien: een heleboel willekeur ten aanzien van handhaving is er niet zo ver ik kan zien en als dan nog, dat is aan de beheerder van dit forum waar we allen blij mee zijn en verder niemand. Vrije wil of je er onderdeel van wilt uitmaken of niet. Je betaald er niet voor, krijgt een heleboel dus wat is een ieder zijn probleem?

Er wordt toch niemand onheus bejegend en niemand iets tekort gedaan, of mis ik iets?
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Verkopers velen zich wel eens onheus bejegend en potentiële koper voelen zich wel eens tekort gedaan.

Forum Rechten