Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: Douglas buitentafel

Douglas buitentafel

Ik wou eerst met douglas werken, om het te proberen. We zullen wel zien wat de jaren gaan doen met dit hout. Lekker grote tafel.
    IMG_20190213_144617332.jpg

IMG_20190213_144638948.jpg

Mooie tafel geworden. Heb je de tafel ook nog behandeld?

Ja, die staat in de olie (boss olie voor tuinhout).

Die gaat een heel tijdje mee
    Ziet er strak uit

Mooi werk, en mooie werkplaats Die laatste foto hoort net zo goed in het andere topic
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Mooi! Die tafel waait niet weg.

Dat probleem had ik hier (aan de Friese kust) wel, dat mijn tuinmeubilair steeds wegwoei.
    Vier jaar geleden was ik dat zat en heb van een afvalstukje van een nieuwe mast ook zo'n zware tafel gemaakt. Op een eiken onderstel (had ik nog liggen) zitten nu twee planken Douglas, elk 40 cm breed, 10 cm dik en 2 meter lang. De tafel weegt dik 150 kilo.
    Het douglas is onbehandeld, en de tafel staat zomer en winter gewoon in de buitenlucht. Eens per jaar spuit ik 'm schoon met de hogedrukspuit. 't Blijft perfect!

Wim.
    Genoeg is meer dan veel.

Even geheel ter zijde en off-topic: manmanman wat is je verbouwing vooruit gegaan. Zelfs de tuin lijkt al op orde te liggen. Goe bezig, en zo.

(had je geen lichtstraat boven de keuken?)

De tuin is nog maar 1/3 van de oppervlakte in orde, maar toch 2/3 van het werk al gedaan (enkele plantvakken en een stuk wei met fruitbomen en de gazon moeten nog aangelegd worden).
    Het lijkt soms voor mij ook wel nog echt goed vooruit te gaan, maar we wonen hier nu al wel 8 jaar (waarvan 7 jaar in volle verbouwings-en andere werken).

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Tip: let erop dat de poten niet in water komen te staan. En omdat voorkomen beter is, zou je ze stuk voor stuk even in een bakje olie kunnen plaatsen, zodat ze zich goed volzuigen.

Strakke tuin, trouwens!

Ik kan me vergissen ,maar lijkt mij juist dat ie ze iets van de grond heeft zitten.
    Maar kan gezichtsbedrog zijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Vanderveen Bekijk Berichten
    Tip: let erop dat de poten niet in water komen te staan. En omdat voorkomen beter is, zou je ze stuk voor stuk even in een bakje olie kunnen plaatsen, zodat ze zich goed volzuigen.

Strakke tuin, trouwens!

Forum Rechten