Douglas buitentafel

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
180
68
Ik wou eerst met douglas werken, om het te proberen. We zullen wel zien wat de jaren gaan doen met dit hout. Lekker grote tafel.
IMG_20190213_144617332.jpg

IMG_20190213_144638948.jpg
 
V

Verwijderd lid 23711

Guest
Mooi! Die tafel waait niet weg.

Dat probleem had ik hier (aan de Friese kust) wel, dat mijn tuinmeubilair steeds wegwoei.
Vier jaar geleden was ik dat zat en heb van een afvalstukje van een nieuwe mast ook zo'n zware tafel gemaakt. Op een eiken onderstel (had ik nog liggen) zitten nu twee planken Douglas, elk 40 cm breed, 10 cm dik en 2 meter lang. De tafel weegt dik 150 kilo.
Het douglas is onbehandeld, en de tafel staat zomer en winter gewoon in de buitenlucht. Eens per jaar spuit ik 'm schoon met de hogedrukspuit. 't Blijft perfect!

Wim.
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Even geheel ter zijde en off-topic: manmanman wat is je verbouwing vooruit gegaan. Zelfs de tuin lijkt al op orde te liggen. Goe bezig, en zo.

(had je geen lichtstraat boven de keuken?)
 

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
180
68
De tuin is nog maar 1/3 van de oppervlakte in orde, maar toch 2/3 van het werk al gedaan (enkele plantvakken en een stuk wei met fruitbomen en de gazon moeten nog aangelegd worden).
Het lijkt soms voor mij ook wel nog echt goed vooruit te gaan, maar we wonen hier nu al wel 8 jaar (waarvan 7 jaar in volle verbouwings-en andere werken).
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Tip: let erop dat de poten niet in water komen te staan. En omdat voorkomen beter is, zou je ze stuk voor stuk even in een bakje olie kunnen plaatsen, zodat ze zich goed volzuigen.

Strakke tuin, trouwens!
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
8
Ik kan me vergissen ,maar lijkt mij juist dat ie ze iets van de grond heeft zitten.
Maar kan gezichtsbedrog zijn

Tip: let erop dat de poten niet in water komen te staan. En omdat voorkomen beter is, zou je ze stuk voor stuk even in een bakje olie kunnen plaatsen, zodat ze zich goed volzuigen.

Strakke tuin, trouwens!
 

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
180
68
De tafel heeft een stuk PE (6 of 8mm) onder elke poot plakken, uitvoering was minder goed dan gepland, maar het blijft zitten. De bankjes hebben van die simpele pootplastiekjes met een nageltje erin.
 

kclemen

Actieve deelnemer
20 jan 2013
222
0
Zeer knap werk! Mijn complimenten.

Eventueel nog foto's van de bouw/bevestigingspunten?
(Beter goed gejat, dan .... ;))
 

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
315
73
Groningen
Ik vind het mooi hoe je het lange uitgerekte karakter van jouw keukengevel, en antraciet straatwerk, terug hebt laten komen in de tafel en bank. Strak en past goed in het totaalplaatje zo.
 

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
180
68
Bedankt voor de leuke commentaren! Ik heb mijn google photos eens doorspit, maar geen enkele van het bouwproces. Ik maak er binnenkort enkele van de onderkant!
 

kclemen

Actieve deelnemer
20 jan 2013
222
0
Top! Mocht je er de tijd voor vinden zouden vermelding van de houtsecties ook welkom zijn.
 

kclemen

Actieve deelnemer
20 jan 2013
222
0
Bedankt voor de foto's van secties. Ik zie dat je iets gebruikt hebt om het werken van de balken op te vangen voor blad.
Heb je hier wat meer info over?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.