M'n eerste snijplankje

't Wolt

Actieve deelnemer
2 dec 2018
269
13
Amersfoort
www.twolt.nl
Hierbij wat foto's van mijn allereerste snijplankje, gemaakt van hard maple (Am. esdoorn) en notenhout. De afwerking is Osmo Topoil. Nog geen idee of het hierbij blijft, in elk geval was het een leuk projectje om te doen en tja, ik had gewoon een nieuwe snijplank nodig :)

_IMG1059.jpg _IMG1063.jpg
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Blijft leuk, die baksteen-patronen! Zeker knap gedaan als eerste snijplank.

Aparte keuze wel qua afwerking, ik twijfel of deze olie wel geschikt is voor snijplanken? Maar dat kan ook zomaar aan mij liggen :)
 

't Wolt

Actieve deelnemer
2 dec 2018
269
13
Amersfoort
www.twolt.nl
Dank voor de complimenten! Ja die topoil moest ik toch bestellen voor iets anders en ik kwam op internet hier en daar wel tegen dat het voor snijplanken gebruikt wordt. Ik heb nog weinig verstand van afwerken, dus pak ook maar wat zinnig lijkt. Heeft dit nadelen ten opzichte van andere olies?
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.016
359
Alphen aan den Rijn
Mooie snijplank met dat stenen effect . Zelf zou ik de snijplank iets dikker maken .
Wat betreft het afwerken , ik gebruik druivenpit olie dat is goedkoper en bij de supermarkt te koop .
Ga zo door , laat de foto's maar zien .

Groeten Willem
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Mooie plank. Zelf had ik het notenhout iets dunner gehouden maar dat is smaak. Walnootolie of druivenpit olie zijn twee veelgebruikte olieen. Tsja nu heel veel mensen een allergie denken te hebben is walnootolie niet meer mijn eerste keuze. Ik koop ze gewoon bij de AH. In mijn eerste kopshouten beuken plank (beetje hakblok) ging bijna een liter.

Succes
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Ziet er super uit !!

Mooie bezigheid dat snijplanken maken. Vorige maand heb ik er nog een aantal gemaakt. Helaas weinig spannends qua ontwerp, alles uit 1 houtsoort.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.