Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Festool stofzuiger MIDI op Makita schuurmachines via adapter - weet iemand hoe?

Hallo,

Ik wil de slang van de CTL MIDI Cleantec aansluiten op twee Makita schuurmachines. Dus de standaard slang van de stofzuiger moet hier overheen (buitendiameter = 22 mm), zie foto.

Iemand een idee waar zo'n adapter te krijgen?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

jep, maar dit is de slang die op de machine gaat: https://www.festool.nl/accessoires/5...2732x3,5m-asct

Heb niet gelijk een adapter gezien die zou kunnen, altijd lastig op beeld

Ik heb 5 rondjes plakband (van die smalle stevige rode) rond het buisstuk van de makita gedaan. Festoolslang erover heen. Werkt perfect.

Zocht je toevallig zoiets? https://www.thingiverse.com/thing:2823152/comments

Anders kan je altijd hierop zoeken: https://www.thingiverse.com/search?q...75c99d091433e0

Mocht je interesse hebben kan ik hem wel voor je afdrukken en opsturen.

Bedankt mannen. Ik denk dat ik eerste het tape probeer, had ik gewoon nog niet aan gedacht....

@Bigfoot48 - ik kijk even of dit werkt - anders kom ik misschien wel op je voorstel terug!

Bedankt!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mc Mudface Bekijk Berichten
    Ik heb 5 rondjes plakband (van die smalle stevige rode) rond het buisstuk van de makita gedaan. Festoolslang erover heen. Werkt perfect.
    Heb ik ook gedaan, net zolang ducktape erover tot de slang niet meer eraf valt als je aan het schuren bent. Werkt naar mijn mening erg fijn. Voor mijn Makita schaafmachine heb ik een stuk pvc pijp genomen waar de slang weer in past werkt ook als een trein.

Ik loop juist tegen een soortgeljk probleem aan. Ik wil mijn festool MINI gebruiken om mijn makita bovenfrees (RT0700CXJ3) af te zuigen.
    Helaas zijn beide aansluitingen 38mm buitendiameter - zie onderstaand plaatje. Op de makita site die hierboven genoemd werd kon ik niet de juiste adapter vinden. Weet iemand hoe ik dit kan aansluiten?

20190324_221127.jpg

(een vriend opperde al "ducttape" maar dat vind ik zonde)

Hoi OkkeF, hier moet je andersom denken, kan je er iets overheen doen waar jou Makita afzuiger in past en je de flexibele mond van de festoolslang in kan drukken. Dus zoek een pijp met de uitwendige diameter , schuif die over je stofafzuiging heen en druk dan de slang erin. Zo zou ik het proberen.

hstraat, goed idee. Nu nog een geschikt stukje slang met inwendige diameter 38mm vinden.

Forum Rechten