onze nieuwe tafel in amerikaans eiken

erna

Nieuw lid
20 apr 2008
4
0
jaap zei:
Hallo Erna,

Welkom op het forum! Dank voor je tip, maar ik lijm maar zeer zelden iets van deze lengte (bijna 3 m) en vond het wat zonde om daar 2 lijmtangen voor door te slijpen en te verlassen. De Bessey K-klamp kun je overigens wel vrij gemakkelijk verlengen. Ik heb ook 2 serre joints van 180cm (dacht altijd dat het sergeants waren). De koppen van de serre joints zijn er ook in een verise om ze op een houten (of stalen) lat te schuiven en zo een klem van lengte naar je eigen keuze te maken. Het is ook een uitdaging om je te behelpen met de spullen die je hebt en met deze pen-gat verbinding had ik niet zo veel klemdruk nodig.
Wat maak je zelf voor werk??
vr.gr.

Jaap
Hoi Jaap,
Ik repareer en restaureer (antieke) meubelen, en moet regelmatig rare dingen klemmen. Met lijmklemmen kan ik op bestaande kasten en tafels dan meer qua bekdiepte en schuinte dan met serre joints, dus zodoende mijn lange lijmtangen. Mijn partner heeft deze lijmklemmen gelast omdat hij ooit grote kozijnen moest maken.
Iedereen kan oplossingen bedenken met zijn bestaande gereedschappen, dat is leuk van dit forum om zo uit te wisselen. Mijn werk is veel handwerk en oppervlaktewerk, maar ook machinaal als ik dingen moet vervangen, of aan moet passen. Ik heb allerlei oude degelijke stationaire houtbewerkingsmachines geerfd, waardoor ik een redelijk complete machinale werkplaats heb. Dit machinale werk is maar een klein deel van mijn werk, het duurt dus langer voordat ik dit meer en meer beheers.
Zeker omdat ik heel solitair werk, is het prettig om te horen hoe anderen iets ervaren/gebruiken zodat ik niet met alles het wiel hoef uit te vinden.
Groetjes,
Erna.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.