Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 17 van de 17
    Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeanpourlesamis Bekijk Berichten
    @ Bert , je kunt toch gewoon met een stuk flexibel naar boven gaan, of naar de zijkant en vandaar vertrekken met metalen buizen.
    ik wil me nog niet committeren met metalen buizen; er komen wss nog wat machines bij. Ik red me nog goed met flexibel. Ga wel binnenkort een schuifsysteem maken om drie aansluitingen mogelijk te maken (vlakvandikte/lintzaag/reinigen).

Gisteren de afzuiging getest en alles is in orde. Die "vloermond" vind ik wel interessant en gemakkelijk.
    Ook de eerste keer De A3/41 geprobeerd. Toen ik hem aanzette zag ik dat de motor omgekeerd draaide . In de handleiding stond iets vermeld van een fase-inverter, en was heel eenvoudig om te draaien met een platte schroevendraaier in de stekker van de machine.
    Ben super tevreden van de schaafresultaten van de spiraalas. Heel stil - de afzuiging maakt veel meer lawaai.
    De schaafresultaten zijn verbluffend goed ( in vergelijking met Robland met 2 messen) en zeer glad. Naschuren is praktisch niet nodig.
    Kortom, heel tevreden...

Heb je wat foto's van je Hammer machines? Ben benieuwd hoe alles er daar uitziet in je atelier!

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Goed bezig. Is een goede afzuiger. Heb hier ook het buissysteem van bij ducomat, en heb identiek dezelfde afzuiger gehad (een half jaar geleden verkocht via 2dehands.be aan een West-Vlaming). Als je ooit een fijnstoffilter wil monteren, moet iets van een centimeter of 4-5 (denk ik) tussen de afzuiger en de muur monteren steken, anders kan het afklopsysteem van de filter niet rond.

@FGA Hierbij een aantal foto's van de machines.
    De werkplaats moet nog verder ingericht worden.Hopelijk kan ik snel straten met de werkbank.
    IMG_2596 - kopie.jpgIMG_2598.jpgIMG_2599 - kopie.jpg

@BRT bedankt voor de feedback.Mijn afzuiger hangt nu tegen de muur. Zou eens moeten meten of ik die 5 cm haal, maar ik betwijfel het.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Graag gedaan.

Weet ook niet meer of het exact 5 cm is hoor... Is achteraf nog snel aangepast..... Volgens de website van Felder is de fijnstoffilter enkel geschikt voor de afzuigmodellen op poten. Is uiteraard in essentie dezelfde machine, maar die caroussel waarmee je de filters afklopt moet rond kunnen, en dat kan hij niet als hij vlak tegen de muur bevestigd is.

Forum Rechten