Goedgeprijsde houtklemmen en waar moet ik op letten

BaieBayou

Nieuw lid
17 mrt 2019
7
0
Ik ben bezig een kastje te bouwen en was nieuws gierig wat een beetje goede prijs kwaliteit verhouding is wat betreft houtklemmen, ik vind ze nieuw redelijk aan de prijs om eerlijk de waarheid te zeggen, weet iemand trouwens of ik ergens kan kijken wie faliette inboedel aanbied of iets dergelijks of misschien iemand de er gewoon mee stop en het weg kan doen voor een aardig bedrag!

zijn er nog andere zaken waar ik specifiek rekening mee moet houden?
!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Alle waar naar geld, inboedels of mensen die er mee stoppen....dat wil iedereen wel, dus je moet heel veel geluk hebben (vaak gaat het zelfs te duur weg)
Klemmen van Bessey zijn top maar kosten ook een klein vermogen
Er zijn nog wel wat andere merken die goedkope/goede klemmen leveren, maar ik weet zo even niet welke, zelf even de zoekfunctie gebruiken (met het woord lijmklemmen vind je vast en zeker een heleboel)
 

gpf

Actieve deelnemer
11 aug 2010
545
154
Zutphen
Ik heb er een aantal over ook al klinkt dat vreemd want meestal kan je er niet genoeg hebben. Ik heb je een pb gestuurd met mijn mobiele nummer. Gerard
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Ik zou eens bij ecotools kijken
Of een rommelmarkt
Daar vindt je vaak juweeltjes voor een vriendelijke prijs
Succes met je zoektocht
Mvg Leroy
 

J v Veldhuizen

Actieve deelnemer
7 okt 2018
268
8
Ik heb pas 1 setje bij Ali besteld voor 3/4 buis
Heb zelf een draadsnij ijzer en paar mooie buizen erbij gemaakt
Vallen me niet eens tegen.

Maar zou zeker kijken bij markten en rondkijken bij mensen die stoppen of moeten stoppen.
Kom je vaak mooi spul tegen
 

't Wolt

Actieve deelnemer
2 dec 2018
269
13
Amersfoort
www.twolt.nl
Die buisklemmen zijn inderdaad heel ok. Ik heb er een paar bij Baptist besteld laatst, buis met draad er al aan bij Toolstation opgehaald, die zitten hier om de hoek. Zo ben ik voor weinig geld klaar en heb ik toch een paar flinke jongens in huis. Je kan ze zo groot of klein maken als je wil en op een later moment ook nog eens van een lagere of juist kortere buis voorzien als dat nodig is. Tot nu toe bevallen ze me prima.
 

BaieBayou

Nieuw lid
17 mrt 2019
7
0
Bedankt tot zover voor de input en advies, ook weer wat geleerd dat ze eigenlijk lijmklemmen heten :p

ik ga kijken voor die auction en wat meer op marktplaats, kon ook bijna niks vinden onder houtklemmen maar van de resultaten van lijmklemmen word ik een stuk gelukkiger
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Ik zou gaan voor buisklemmen, dan heb je een kwalitatief product dat ook nog eens flexibel inzetbaar is.

Volgens mij gaat dat alleen maar op bij de duurdere buisklemmen (Bessey, Juuma). Zodra de kwaliteit wat minder wordt klemmen de bekken niet mooi parallel & moet je gaan klooien met houten blokken om de kracht goed verdeeld te krijgen.

Ik heb trouwens gisternacht wegens niet-kunnen-slapen eens gekeken op MP wat klemmen deden & ben me echt rot geschrokken. Vaak vraagt men de hoofdprijs, zowat nieuwprijs. Als je dat koopt ben je aan het gokken — je wil een klem echt in de handen hebben om te zien oftie nog ok is.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
ecotools lijmklemmen werken best goed.
als je geen haast hebt kun je via marktplaats best nog wel wat scoren - met name geschikt voor de grotere maten
en als je grotere vlakken wilt maken, is een paneelklem (bijvoorbeeld de budget set van Baptist / Peaktool) zeker aan te raden - wij waren erg blij met de paneelklem die we kochten om onze nieuwe aanrechtbladen te maken - de vorige waren met pijpklemmen en lijmklemmen gemaakt, en dat is echt een crime...
 

ad.vanholten

Actieve deelnemer
15 aug 2012
192
107
Middelharnis
ik gebruik verschillende lijmklemmen van Cranenbroek (die met de houtkleurige handvatten), zijn heel goedkoop en vallen mij in het geheel niet tegen. ook gebruik ik een aantal snelklemmen van stanley, ook prima spul.
 

Edward68

Nieuw lid
5 dec 2018
9
0
Op het werk blijven eigenlijk alleen de Bessey's echt goed, zeker bij intensief gebruik. Na jaren mishandeling blijkt dat zelfs de grootste hufter die dingen niet kapot krijgt.... Kosten een klein vermogen maar dan heb je er ook de rest van leven lol van... Tenminste: als je niet met de kleine klemmen iets groots wil doen.
Een redelijk alternatief zijn wat mij betreft de klemmetjes van Ivana. Voor thuisgebruik prima, maar ook hier geldt: niet te kleine klemmen gebruiken want dan gaat het niet goed. Wurth is ook een prima alternatief. (komen die toevallig bij Bessey vandaan?)

Snelklemmen zijn alleen een alternatief om iets vast te houden. Niet om te klemmen. Klemkracht is te klein en als je er echt kracht op wil zetten gaan ze kapot. Dat is vandaag wederom gebleken...
 

Timovangrinsven

Actieve deelnemer
17 mrt 2018
414
14
Bessey is top (vooral de lichtgewicht snelspanners werken ideaal), en Wurth heeft ook fantastisch spul zoals eenhandsklemmen. Op marktplaats heb ik al veel mooie deals kunnen maken maar het kost tijd, en tijd is geld.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Ik heb klemmen van Bessey, Bouwmaat, Stanley en wat onbekende merken.
Het is een mix van nieuw aangeschaft en gebruikt gekregen.
Maar de Bessey's zijn het beste.
Het is nu zelfs zo dat als ik een paar dingen moet lijmen, ik alleen nog de Bessey's gebruik en wacht tot de lijm droog is. Dan lijm ik het volgende weer met de Bessey's. Ook al zou het sneller zijn om de klemmen van de andere merken te gebruiken (dingen tegelijk lijmen) maar dat is niet prettig werken.
Dus dan wacht ik liever tot de lijm droog genoeg is.
 

Kraai

Nieuw lid
20 nov 2015
2
0
Flevoland
www.fromtheshed.nl
Ik weet niet of je al voorzien bent. Maar laatst heb ik een paar lijmklemmen van wisvo gekocht kunnen goede druk leveren, gaven mij het zelfde gevoel als die van bessy.. En ze waren goed te betalen! Zeker het proberen waard!
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Hier een 4-tal Bessey KRV-600 en 4-tal REVO-1500 (of 1250) gekocht waar ik eigenlijk altijd wel genoeg aan lijk te hebben.
Was aan de prijs maar het bereik (koppelbaar) en de klemkracht is super.

Mocht je de mogelijkheid hebben dan is lenen een uitkomst.
Vaak heb je ze niet continue nodig en het kan zomaar zijn dat de buurman, buurvrouw, oud-oom, vader van je vriendin ze heeft liggen.

Scheelt ook in de kosten :)
 

josiboy

Actieve deelnemer
17 aug 2009
118
0
St Pieters Leeuw , België
bij een leverancier van mij verkopen ze snelspanners van stenrock , krak het zelfde model dan die snelspanners van bij ecotools maar een ander kleurtje

en de prijs x2 ten opzichte van ecotools
 

RonaldVereycken

Actieve deelnemer
30 sep 2017
226
18
Leuven, België
Bessey heeft duurdere exemplaren maar niet allemaal, bv Bessey UK kosten ongeveer 15 euro. Ik heb er daar een aantal van, prijs kwaliteit vind ik zeer okee.
En ze zijn heel licht, dat werkt gemakkelijk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.