Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26
    Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014

Verrijdbaar onderstel voor Zaagtafel/freestafel combinatie

Tijd voor weer een nieuw project! Ik ben gisteren begonnen aan het bovenstaande. Ik heb nu een Dewalt DW 745 op een DE7400 onderstel staan, maar iedere keer als ik "ff" iets wil zagen, ben ik een kwartier bezig om de zaag op te zetten, zelfde idee met de freestafel. Spookte al een tijdje rond in m'n hoofd en er nu dan toch eindelijk aan begonnen.

In eerste instantie was alleen de zaagtafel de bedoeling, maar tijdens het zoeken naar inspiratie kwam de freestafel erbij en wel zo dat ik de geleider van de Dewalt ook kan gebruiken voor de freestafel. Ook komt er een inklapbare tafelverbreding en een inklapbare uitvoer op. Freestafel is nu nog heel simpel, ooit 's overgenomen van O'peatey samen met 2 freesmachines. Er staat ooit nog 's een upgrade in de planning, dan kan dit kleine werkblad makkelijk vervangen worden.

Toe te voegen T-tracks worden de C gordijnrails van de Hornbach, waar mijn werkbankklemmen mooi inpassen en anders wel een M6 zeskantkop

Omdat ik lang ben, wordt de werkhoogte 106 cm, zelfde hoogte als m'n werkbank.

Zaguh! en het onderstel, gekregen van Hstraat. Nou ja, gekregen, het kostte me 2 x een limited edition Gulden Draak brewmaster 2018.
    IMG_20190324_104338.jpg
    Zicht van de ene kant:
    IMG_20190324_132345.jpg

En de andere kant:
    IMG_20190324_132434.jpg

Nu is het wachten op wat wielen en de rest vd onderdelen
    Laatst gewijzigd door Rizz; 25-03-19 om 08:38.
    Mvg,

Richie

Hey Richie,

Biertjes waren errug lekker. Maar je bent lekker bezig. 4 wielen eronder zal je hoop plezier op gaan leveren! volg deze.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Tja, over blunders gesproken.. Het is bij mij altijd herrie in m'n hoofd, m'n hele leven al. Ondanks dat ik een goed stel hersens heb, gaan er nogal eens dingen mis, omdat details verzanden in de ruis. Dus is mijn voornaamste leerproces het doen, omdat nadenken niet altijd goed lukt.

Zo ook hier. 1.06m? hoe kom ik daar nu bij? het is 96cm hoog.. Dus het onderstel was 10 cm te hoog. Gisteren dan het hele zwikkie uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd. Omdat ik toch niet helemaal tevreden was met hoe het bij het "werkblad" uitkwam heb ik de werkwijze omgedraaid. Ik ben begonnen bij het bovenblad en heb omlaag gewerkt naar het frame, ipv andersom. Daarbij de poten natuurlijk ingekort.

Zeer tevreden nu en de volgende stap kan gezet worden, zaagtafel monteren en de tafelverbredingen monteren..
    Mvg,

Richie

Ik zou ook iets voorzien om zijdelingse stabiliteit te krijgen in de constructie. Is geen overbodige luxe als er een machine bovenop komt te staan.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    @Tuoh, er komt ook nog een eenvoudige lade in , dus er komen nog wat extra balken in de constructie. Al vind ik 'm nu al behoorlijk stevig. Maar je hebt zeker een punt, hoe stijver hoe beter. De wielen rollen meer dan prima, dus wat extra gewicht kan het wel hebben.
    Mvg,

Richie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk Berichten

Zaguh! en het onderstel, gekregen van Hstraat. Nou ja, gekregen, het kostte me 2 x een limited edition Gulden Draak brewmaster 2018.
    Dat is toch wel een flinke aderlating
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rmenkveld Bekijk Berichten
    Dat is toch wel een flinke aderlating
    Ja, nou! Heel lastig om afscheid van te nemen... Het is maar goed dat hij er zo van genoten heeft...
    Mvg,

Richie

Je hebt er wel een erg mooi onderstel voor terug gekregen , en niet om een domper in te zetten maar met andere biertjes was ik net zo gelukkig geweest hoor! Blij dat je er zo mee bezig bent. Beter dan het bij oud ijzer te donderen. Benieuwd naar het eind resultaat!

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Nee joh, maakt maar een grappie, hoewel limited zijn ze volop verkrijgbaar... Ze zijn alleen zo lekker..
    Mvg,

Richie

Wanneer krijgen we update foto's Richie ben zeer benieuwd. Zou wel de draaiers houden die erop zaten. Hiermee kan je het waterpas zetten namelijk. Daar waren ze voor bedoeld. Maar goed het is jou onderstel nu

Forum Rechten