Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Tijdschrift actieradius

Ik ben op zoek naar het oud nummer 88. Volgens een post hier op het forum staat daar een artikel inom een hulpstuk te maken voor het draaien van bollen. Ik zou dit nummer graag kopen of (tegen vergoeding) downloaden.

Aangezien er wss opmerkingen ga komen, ik heb nog niet geleerd om met de hand bollen te maken, maar ben dit wel van plan.
    Ik heb echter een werkstuk voor ogen waar ik een groot aantal bollen voor nodig ga hebben...
    Laatst gewijzigd door mrRuben; 25-03-19 om 08:38.

mrRuben,

Is dat wat anders dan een uitgehold stuk zachthout waar de ruw voorgedraaide bol in wordt geklemd? Voordraaien doe je met de 42% methode. Op het form of YT wel iets meer over te vinden.

Met vriendelijke groet, Hans

Dag Hans,
    Het is eerdereen soort draaiarm met cutter op die in plaats van de beitelsteun wordt gemonteerd. Wat jij beschrijft, noem ik de manuele manier. Wat ik voor 1 of 2 bollen zou gebruiken... maar mijn idee heeft er meer dan 50 nodig.

Als je zoekt op 'kugeldrehvorrichtung' op google, kom je heel veel afbeeldingen en youtube films tegen die precies laten zien wat zo'n ballendraaiding doet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrRuben Bekijk Berichten
    Dag Hans,
    Het is eerdereen soort draaiarm met cutter op die in plaats van de beitelsteun wordt gemonteerd. Wat jij beschrijft, noem ik de manuele manier. Wat ik voor 1 of 2 bollen zou gebruiken... maar mijn idee heeft er meer dan 50 nodig.
    ahh een ballen bad in wording ... ik heb er een van Paul Howard Woodturning..

IMG_2170.jpg

IMG_2171.jpg

IMG_2173.jpg

Misschien heb je hier iets aan, succes.

Heel goed Nico, ik had het zelfde idee maar jij bent me voor.

M.vr.gr. Jan
    Alleen als je de kritiek van anderen accepteert, kun je leren en beter worden!

precies wat ik zocht Nico (en Jan). ik denk er wel al gelijk aan een verwisselbare kop te maken zodat ik ook een boor of dremel kan monteren.

Hans, het is ook die van Paul Howard die ik eerst vond (dankzij het YT kanaal van John Clothier). het wordt geen ballenbad, maar da's ook een leuk idee :-)

Juriaan, bedankt voor de zoekterm 'meine duitsish ist nicht zo guut'

Ik heb zelf sinds kort het ballendraaihulpstuk van Thomas Häckel en ben daar zeer over te spreken...

Ik heb iets in de wandelgangen gehoord dat Toxiq ook bezig is met zoiets. Weet niet of er al een prototype is en hoeveel tijd je hebt.

Mvg Cees

Forum Rechten