Huvema Favorit 305 DS Schotelschuurmachine, klittenband op schijf vervangen

crossbow1958

Actieve deelnemer
22 dec 2013
92
0
Tiel
Beste Collegae,
Ik heb een tweede hands schotelschuurmachine gekregen. Ik ken deze al van een eerdere mogelijkheid.
Bij deze machine is echter de klittenband laag op de schijf die op de machine zit kapot gegaan.
Wie heeft deze zijde van de klittenband al eens van de schijf afgehaald en wie heeft deze klittenband vervangen.
Het zit met een soort lijmlaag op de aluminiumschijf.
Ik hoor graag jullie ervaringen om dit op te lossen.
Met vriendelijjke groet, Evert
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Je kan eens proberen om te informeren bij de fabrikant wat zoiets kost, dan heb je het orgineel en goed.

info@huvema.nl

Ik heb ook wel eens iets gekocht bij ze van een oude machine.

Succes

Gr Danny
 

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
met wat wasbenzine oid kan je de oude klittebandschijf redelijk makkelijk verwijderen, daarna zou je bv zoiets terug kunnen plakken.
 

crossbow1958

Actieve deelnemer
22 dec 2013
92
0
Tiel
Hoi Seeker, ik ben blij met je bericht want ik heb Huvema gemaild en ik ben nu op zoek naar een oplossing. Bij hen zijn voor deze machines geen onderdelen meer beschikbaar. Het liefste zou ik de originele oplossing terug willen maar ik vermoed dat dat er niet (meer) inzit. Begrijp ik jouw bericht goed als ik de schijven uit de door jou meegezonden site kan laten toesturen en dan er opplakken? Kan ik dan daarna, als de schijf versleten is, deze er weer eenvoudig eraf halen en verwisselen voor dezelfde of een fijnere korrel. Voor nu ga ik eerst de aluminium eerst schoonmaken door de lijm er af te halen met wasbenzine of Thinner of sticker oplosser om de schijf zo vlak mogelijk te houden.
 

crossbow1958

Actieve deelnemer
22 dec 2013
92
0
Tiel
Hoi Rizz, heeft de klittenband winkel ook stukken van 305 bij 305 mm, of cirkels met een diameter van 305 millimeter met een plaklaag op de achterzijde die goed hecht op aluminium dat jij weet? Ik hoor graag van je? Groeten, Evert
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.109
515
Moordrecht
Geen idee, ik heb er zelf ooit 's wat besteld, zoek er eens ff op. Het maakt m.i. ook niet heel erg uit of je stroken of een compleet vel erop lijmt. Door de ronddraaiende beweging kom e niet in de problemen met het schuren iig, omdat je schuurpapier er nog overheen zit. Het vereist wat preciezer plakken, maar dat hoeft geen belemmering te zijn.

De lijm doet het iig ook erg goed op "kops" mdf
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.038
2.575
Die dingen zijn redelijk universeel. Zoek eens op velcro steunschijf. De meeste aanbieders van de schuurschijven hebben ook de steunschijven.
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Voor mijn werk doe ik veel met klittenband en wat dan verschil maakt is de lijmlaag activeren met een föhn , dan zit het beter vast.
 

crossbow1958

Actieve deelnemer
22 dec 2013
92
0
Tiel
Hoi Rizz, nog dank voor je idee, ik heb contact met de klittenbandwinkel gehad. Er zijn stroken klittenband met haakjes en zelfklevend met hot-melt lijm. De striken zijn 100 cq 150 mm breed dus met een beetje knip en plakwerk kun je de schijf netjes beplakken. Kortom oplossing beschikbaar. Nu alleen de schijf nog schoonmaken en de lijm verwijderen. Met groet, Evert
 

crossbow1958

Actieve deelnemer
22 dec 2013
92
0
Tiel
Hoi Wim dat is denk ik een goede, de achterkant is van een lijmlaag voorzien met hotmelt dus het is denk ik goed om deze met warmte te activeren, met vriendelijke groet, Evert
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Als hotmelt inhoudt dat de achterzijde niet zelfklevend is zoals met een sticker, dan moet misschien het metalen oppervlak op een temperatuur gebracht worden die de lijm doet smelten en dan de oppervlakte beleggen tot het past en daarna de schijf laten afkoelen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.038
2.575
Voor 19 euro bij conrad. Gewoon schijf schoonmaken met remmenreiniger en nieuwe opplakken. Die schijfschuurmachines worden door vele merken geleverd.
 

crossbow1958

Actieve deelnemer
22 dec 2013
92
0
Tiel
Hey, Chevy, da’s een goede tip, schoonmaken met remmenreiniger, thnx!
dat van conrad, daar ga ik nog even op zoeken, dank en groet, Evert

Heb je een merknaam van de remmenreiniger? Uiteraard dank!
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.038
2.575
gewoon van de automaterialen zaak. Als de oude lijm erg hardnekkig is, kan je hem even verwarmen met iets van een verfafbrander.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.