Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Huvema Favorit 305 DS Schotelschuurmachine, klittenband op schijf vervangen

Beste Collegae,
    Ik heb een tweede hands schotelschuurmachine gekregen. Ik ken deze al van een eerdere mogelijkheid.
    Bij deze machine is echter de klittenband laag op de schijf die op de machine zit kapot gegaan.
    Wie heeft deze zijde van de klittenband al eens van de schijf afgehaald en wie heeft deze klittenband vervangen.
    Het zit met een soort lijmlaag op de aluminiumschijf.
    Ik hoor graag jullie ervaringen om dit op te lossen.
    Met vriendelijjke groet, Evert

Je kan eens proberen om te informeren bij de fabrikant wat zoiets kost, dan heb je het orgineel en goed.

info@huvema.nl

Ik heb ook wel eens iets gekocht bij ze van een oude machine.

Succes

Gr Danny

Hoi Danny, bedankt voor je bericht. Huvema zit in Veghel dus dat is te doen, groet, Evert

met wat wasbenzine oid kan je de oude klittebandschijf redelijk makkelijk verwijderen, daarna zou je bv zoiets terug kunnen plakken.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    En dan heb je altijd nog de klittenband winkel!!

https://klittenbandwinkel.nl/
    Mvg,

Richie

Hoi Seeker, ik ben blij met je bericht want ik heb Huvema gemaild en ik ben nu op zoek naar een oplossing. Bij hen zijn voor deze machines geen onderdelen meer beschikbaar. Het liefste zou ik de originele oplossing terug willen maar ik vermoed dat dat er niet (meer) inzit. Begrijp ik jouw bericht goed als ik de schijven uit de door jou meegezonden site kan laten toesturen en dan er opplakken? Kan ik dan daarna, als de schijf versleten is, deze er weer eenvoudig eraf halen en verwisselen voor dezelfde of een fijnere korrel. Voor nu ga ik eerst de aluminium eerst schoonmaken door de lijm er af te halen met wasbenzine of Thinner of sticker oplosser om de schijf zo vlak mogelijk te houden.

Hoi Rizz, heeft de klittenband winkel ook stukken van 305 bij 305 mm, of cirkels met een diameter van 305 millimeter met een plaklaag op de achterzijde die goed hecht op aluminium dat jij weet? Ik hoor graag van je? Groeten, Evert

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Geen idee, ik heb er zelf ooit 's wat besteld, zoek er eens ff op. Het maakt m.i. ook niet heel erg uit of je stroken of een compleet vel erop lijmt. Door de ronddraaiende beweging kom e niet in de problemen met het schuren iig, omdat je schuurpapier er nog overheen zit. Het vereist wat preciezer plakken, maar dat hoeft geen belemmering te zijn.

De lijm doet het iig ook erg goed op "kops" mdf
    Mvg,

Richie

Die dingen zijn redelijk universeel. Zoek eens op velcro steunschijf. De meeste aanbieders van de schuurschijven hebben ook de steunschijven.

Voor mijn werk doe ik veel met klittenband en wat dan verschil maakt is de lijmlaag activeren met een föhn , dan zit het beter vast.

Forum Rechten