Pakket brievenbussen

jantje1987

Actieve deelnemer
31 jul 2011
162
7
hoi allemaal

omdat onze huidige brievenbus aan vervanging toe is denk ik er over na om zelf een brievenbus te makken.
nu zit ik al een tijdje te denken om een brievenbus te maken waar ook grote pakketjes in kunnen.
heeff iemand hier ervaring mee, of bestaan er winkel waar men beslag verkoopt voor pakket brievenbussen?
tot op heden heb ik nog niet echt wat gevonden.

alle meningen en ervaringen zijn welkom

grts

jan
 

Houtmoet

Actieve deelnemer
22 okt 2013
180
29
Geen ervaring mee, maar moet denken aan het principe van een kledingcontainer, je kunt er een vuilniszak met kleding in gooien, maar er daarna niet uithalen. Iets creëren met een klep en valluik dus, voor de gewone briefpost zou ik wel een aparte sleuf voorzien.
 

willemr2

Nieuw lid
31 aug 2013
24
1
omg. Eindhoven
Ik heb al jaren een houten bak staan, iets groter dan een kliko met ook een klep aan de bovenkant.
Halverwege heb ik een schap gemaakt voor kleinere pakketen zodat ze niet helemaal onderin vallen.
Het schapje kan je ook weg klappen voor de grotere pakketen.
Daarbij hangen aan de zijkant twee hangsloten de geopend zijn. De sleutels liggen uiteraard binnen.
Instructies voor de bezorger hang ik bij de voordeur als ik een pakket verwacht.
De pakket bezorger legt het pakket in de bak en sluit hem af met de hangsloten.
Ook aangetekende pakkete leggen ze daarin. Tot dusver werkt dit echt perfect.
 

knarfb

Actieve deelnemer
20 nov 2015
75
28
friesland
Legt een bezorger een pakket in de bak zonder te tekenen? Dat is wel tegen de regels denk ik, als het pakket verdwijnt is er wel een probleem

gr

Frank
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.828
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Voor veel pakketten hoeft niet getekend te worden - die kan een bezorger gewoon in zo'n container leggen - niet anders dan afgeven bij de buren. Pakketten waar voor getekend moet worden mogen uiteraard niet in een container gezet worden - maar die mogen ook niet bij de buren worden afgegeven...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.