Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 67
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hartvoorhout.jouwweb.nl Bekijk Berichten
    Hoi Joris,
    Het is natuurlijk geen lintzaag van meer dan 1000 euro maar net als wat jij zegt : zeer sporadisch gebruik, lijkt me dit een goede lintzaag.
    Wat ik wel heb gemerkt is dat de fabrieks afstelling helemaal NIET klopte. Althans bij de machine die ik heb gekregen.
    Zo was de spanning van het zaagblad veel te laag. Ook de zij- en achter geleiding was niet correct afgesteld.

Voor het zagen van figuren met een kleine radius wil ik zelf nog een smaller zaagblad bestellen.
    Gr Edwin.
    Hallo Edwin,
    Dat is volgens mij normaal als je de machine niet gebruikt kan/moet je de spanning van het lint halen.
    En het afstellen van de zij en achter geleiders moet je ook elke keer als je van lint veranderd (vergeet dat niet).
    En uiteraard de spanning er weer op als je gaat zagen.
    Ik had het borsteltje niet gezien op de afbeeldingen, zit er wel een achter geleiding op de onderste geleider?
    Mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Hoi Thymen,

Ik zou inderdaad graag een smaller blad willen proberen in de toekomst. Nat hout zagen/bewerken is iets wat ik altijd zoveel mogelijk wil vermijden.
    Waar bestel jij die bladen van Tuffsaws ?.

Gr Edwin.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thymen Bekijk Berichten
    Heb net ook een kleine budget-machine aangeschaft (Metabo BAS 261), zie www.woodworking.nl/showthread.php?26866-Metabo-BAS-261-lintzaag-ja-of-nee . Ook eerst gedacht aan een Aldi- of Lidl-machine, of die goedkoopste Scheppach. Maar ik vond ze net iets te iel.

Ook bij deze Parkside machine zal er wel een hobby-lint (thin gauge, extra dun) met fijne vertanding zijn meegeleverd. Let er op dat deze (en alle zaaglinten) een beperkte hoeveelheid zaagsel per tandholte kunnen afvoeren. Wil je te snel, dan wordt die grens overschreden, vult de holte zich met meer zaagsel dan het aankan en dan gaat het lint klemmen in de snede. Zeker bij vochtig hout.

De meegeleverde linten zijn, net als de machines, ook budget-linten, verwacht er niet teveel van. Ik heb linten van TuffSaws erbij aangeschaft, die zijn beter en niet duur. En zeker als je kleine stammetjes vochtig hout wilt zagen lijkt het me beter om een daarvoor geschikt lint aan te schaffen. De Parkside heeft een beperkt vermogen, net als mijn machine, en het juiste lint scheelt dan enorm in de prestaties.

https://www.tuffsaws.co.uk

Bij mij duurde het ongeveer een week voordat ik ze binnen had. Wil nu ook een smaller lint bestellen, en eentje voor herzagen van plankjes, maar heb eerst een vraag bij hen neergelegd welk blad type en welke tandvorm daarvoor het meest geschikt is (voor dit soort kleine machines).
    Laatst gewijzigd door Thymen; 20-03-19 om 11:45.

Ik zat te twijfelen hierover, maar het ziet er goed uit.

Wat is de maximale hoogte dat je zagen kan?

Gr Danny

Hoi Danny, max hoogte is volgens opgave 80 mm. Ik denk werkelijke hoogte max 85mm maar als je het zeker wilt weten moet ik het even na meten. Gr Edwin. QUOTE=Danny1984;304949]Ik zat te twijfelen hierover, maar het ziet er goed uit.

Wat is de maximale hoogte dat je zagen kan?

Gr Danny[/QUOTE]

80 is best zat.

Bedankt voor je bericht, ga hem evrn stiekem bestellen

Gr Danny

Vorig jaar heb ik ook zo'n Parkside gekocht en voor klein werk is ie ideaal, hij heeft door de kleine wieldiameter automatisch ook minder uitlading(zaagruimte links van de neergaande tand) maar was reuze handig op karwei in een schip. Ik pak hem zo op en leg hem achterin de auto, veel fijner dan een decoupeerzaag.

Ik heb hem ook gekocht. Afstellen is zeker noodzakelijk voor eerste gebruik. Nu heb ik een vraag. Er zit standaard al een zaaglint op van 6mm. Vind hem echter niet super voor het snijden van korte bochten/figuurzagen. Maar volgens mij is dit al het smalste zaaglint dat beschikbaar is toch? Of heeft de vertanding hier ook nog invloed op?

M.a.w. welk zaaglint moet ik hebben voor het zagen van korte bochtjes etc.?

bij Tuffsaws staat een goede uitleg (in t Engels)
    https://www.tuffsaws.co.uk/blade-buying-guide

Inderdaad,

Op de site van Tuffsaws staat het een en ander duidelijk uitgelegd.
    Ze hebben bladen tot 3mm voor de lengte van de Parkside ( 1400mm ).

De prijs valt me erg mee, als ook de verzendkosten.

Forum Rechten