Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 5 van de 8 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 75
    Ik heb wat heen-en-weer gemaild met het service-mailadres van Scheppach dat achterin de gebruiksaanwijzing staat. Ik kreeg reactie van EURO Elektrowerkzeug- & MaschinenSERVICE GmbH. Geen idee hoe die organisatie zich verhoudt tot Lidl en Scheppach, maar anyways. Een duidelijk antwoord op mijn vraag of 1 à 2 mm niet veel te weinig is, heb ik niet gekregen. Ook niet op de vraag of de handleiding misschien fout is. Ook niet op de vraag waarom er in de handleiding van de Scheppach HSB20, een vrijwel identieke machine, 3 à 5 mm staat. Ze zeiden dat ik gewoon de gebruiksaanwijzing moet aanhouden. Maar twee mails later heeft men wél geadviseerd dat als ik het beter vind om 5 mm aan te houden, dat ook te doen. Dus ja, misschien vinden ze toch wel dat ik (lees: jullie) gelijk heb, het komt er alleen schoorvoetend uit

Na het lezen van dit ganse draadje weet ik wat ik kan vragen voor mijn vaderdag

mijn vraag is nu, waarop monteren jullie deze lintzaag?

Thuis had ik de machine gewoon op de werkbank staan zonder met bouten te werken, doordat de zaag scherp is heb ik geen last dat de machine schuift. Tijdens klussen op een schip stond ie op een workmate met voor de zekerheid een lijmklem vastgezet.

Goedemiddag,
    Op jacht naar info over deze lintzaag kwam ik op dit forum terecht.
    Mijn vraag is of deze zaag ook 1/8" linten aan kan. De gebruiksaanwijzing meld 3,5-12mm.
    Het gaat om deze zaaglinten: https://www.tuffsaws.co.uk/index.php...y&path=4_13_19

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happy Hippo Bekijk Berichten
    Goedemiddag,
    Op jacht naar info over deze lintzaag kwam ik op dit forum terecht.
    Mijn vraag is of deze zaag ook 1/8" linten aan kan. De gebruiksaanwijzing meld 3,5-12mm.
    Het gaat om deze zaaglinten: https://www.tuffsaws.co.uk/index.php...y&path=4_13_19

Alvast bedankt voor eventuele reacties!
    Hoeveel is 1/8".................3,2mm, volgens de gebruiksaanwijzing niet, maar ik kan geen reden bedenken waarom het niet zou gaan ;-)

Ja die gedachte spookt ook in mijn hoofd, en de gebruiksaanwijzing klopt toch niet helemaal. Zaagspanning lijkt me wat hoog geadviseerd.
    Het lijkt me zo'n mooi zaagje voor het kleinere werk, bijna figuurzaagmaat.

Op de doos van de machine staat " alle zagen tot 12 mm", dus als de lengte 140 cm is dan zou het geen probleem mogen zijn. Je kunt alleen niet veel zijdelings support verwachten van de geleiders want daar mogen de tanden liever niet tussen zitten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim1965 Bekijk Berichten
    Op de doos van de machine staat " alle zagen tot 12 mm", dus als de lengte 140 cm is dan zou het geen probleem mogen zijn. Je kunt alleen niet veel zijdelings support verwachten van de geleiders want daar mogen de tanden liever niet tussen zitten.
    Dat zou je denken hee
    maar ik heb pas een 10mm vers hout lint gekocht bij tufsaws voor de parkside machine lengte 1400mm
    alleen dit is volgens tufsaws een te korte lengte voor deze afmeting

bij het oprollen van de linten in de uk is 1 van de linten beschadigd geraakt hierdoor
    het andere ( zelfde type )
    overleefde het oprollen / afrollen wel
    "You have your way.
    I have my way.
    As fore the right way, the correct way,
    and the only way , it does not exist"
    Friedrich Nietzsche

Ja dat lintje netjes inspannen met die zijdelingse geleiders lijkt me nog wel een issue. Ik heb de machine vorige week gekocht en heb toch wel even een aardige studie van die geleiders en wielen gemaakt. Super makkelijk bereikbaar is de onderste geleider ook niet.
    En het is de eerste keer dat ik een lintzaag aanraak.. Wel machtig mooi machientje vind ik als ie eenmaal haaks en recht zaagt!

Zijn er ook mensen die dat werkblad hebben vervangen door iets beters met betere geleider?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Happy Hippo Bekijk Berichten
    Ja dat lintje netjes inspannen met die zijdelingse geleiders lijkt me nog wel een issue. Ik heb de machine vorige week gekocht en heb toch wel even een aardige studie van die geleiders en wielen gemaakt. Super makkelijk bereikbaar is de onderste geleider ook niet.
    En het is de eerste keer dat ik een lintzaag aanraak.. Wel machtig mooi machientje vind ik als ie eenmaal haaks en recht zaagt!

Zijn er ook mensen die dat werkblad hebben vervangen door iets beters met betere geleider?
    D0B75DAD-0BBB-40A6-A13B-EC6E80AB07C7.jpg Ik heb de onderste geleiding verplaats en een nieuw groter bovenblad gemaakt ik kan nu vlot 10 cm zagen 567556E7-0F76-4FD9-891A-1BE9DF50AC23.jpg als ik de bovengeleiding nou ook nog kan veranderen
    "You have your way.
    I have my way.
    As fore the right way, the correct way,
    and the only way , it does not exist"
    Friedrich Nietzsche

Forum Rechten