Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 43

Parkside lintzaag (Lidl)

Gisteren de bestelde Lintzaag per post binnen gekregen.

Ik wilde al langere tijd een Lintzaag kopen nieuw of tweedehands.
    Gezien mijn budget was een tweedehands eigenlijk geen optie. De bedragen op bv Marktplaats liepen gauw naar de 200-500 euro.
    Ik zocht een hobby machine voor af en toe gebruik.
    Bij hbm hebben ze een scheppach in de aanbieding ( ik geloof 119, - euro).
    Bij de Lidl vond ik deze lintzaag, IMG_20190318_100852.jpg,
    Wat blijkt....,staat er in de gebruiksaanwijzing;
    IMG_20190318_101421.jpg

Na het uitpakken heb ik eerst de machine afgesteld met behulp van internet. Hier staan voldoende filmpjes waarin uit wordt gelegd hoe,
    Je deze het best kunt afstellen.
    Na een paar proef stukjes te hebben gezaagd ben ik tot nu toe tevreden over de kwaliteit
    Voor 99 euro denk ik niet dat er betere zijn.
    Goed het is echt geen proffesionele lintzaag, maar voor mij en mijn budget voldoet hij hopelijk.
    Zelfs de deurtjes zijn electronisch beveiligd. IMG_20190318_100947.jpgIMG_20190318_101015.jpgIMG_20190318_101149.jpg

IMG_20190318_101046.jpgIMG_20190318_100923.jpgIMG_20190318_101001.jpgIMG_20190318_102443.jpg
    IMG_20190318_102732.jpgIMG_20190318_105537.jpgIMG_20190318_103811.jpgIMG_20190318_105601.jpg
    IMG_20190318_103741.jpg

Groet Edwin.
    Laatst gewijzigd door Athanor; 20-03-19 om 09:09.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Ik dacht, wat is er nu zo bijzonder aan het parkeren van een lintzaag, maar je bedoelt wellicht Parkside lintzaag. Hoe dan ook, het machientje ziet er netjes uit en niet te dik materiaal kun je daar best mee zagen. Veel plezier met je aankoop en laat maar zien wat je er mee doet.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Hoe lijkt de stabiliteit van het eea, wiebelt het of zit het wel een beetje degelijk in elkaar?
    Ik twijfel namelijk ook om er een te bestellen, het is maar voor zeer sporadisch gebruik namelijk.
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Hallo Edwin,

Knap hoor dat je gelijk dat stammetje gezaagd heb, zo te zien doet die dat goed.
    Zit er ook een geleiding achter het zaagblad/lint, ik kan dat niet goed zien op de afbeeldingen.
    En ik zou er wel een afzuiging op gebruiken dat scheelt veel troep in de machine, (ik zelf maak het regelmatig schoon van binnen).
    In mijn machine (ander merk) zit er ook een borsteltje tegen de binnenkant van het lint zodat dit schoon blijft en zaagsel niet tussen de wielen en het lint gaat plakken. Veel plezier ermee en maak er wat moois mee.

Mvg, .

ik zie nu net dat er boven wel een geleider achter het lint zit..
    Laatst gewijzigd door Spaander; 20-03-19 om 08:20.
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Hoi Joris,

Het is natuurlijk geen lintzaag van meer dan 1000 euro maar net als wat jij zegt : zeer sporadisch gebruik, lijkt me dit een goede lintzaag.
    Wat ik wel heb gemerkt is dat de fabrieks afstelling helemaal NIET klopte. Althans bij de machine die ik heb gekregen.
    Zo was de spanning van het zaagblad veel te laag. Ook de zij- en achter geleiding was niet correct afgesteld.

Voor het zagen van figuren met een kleine radius wil ik zelf nog een smaller zaagblad bestellen.

Gr Edwin.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpandriesse Bekijk Berichten
    Hoe lijkt de stabiliteit van het eea, wiebelt het of zit het wel een beetje degelijk in elkaar?
    Ik twijfel namelijk ook om er een te bestellen, het is maar voor zeer sporadisch gebruik namelijk.

Zeer benieuwd of deze machine na een tijdje nog steeds in de behoefte vervult, twijfel namelijk voor dit bedrag ook om deze aan te schaffen. Ben zelf niet zo'n handige Harry met machines dus zie het ook niet echt zitten om een oude Inca o.i.d. aan te schaffen met alle mogelijke defecten van dien.

Pas op met stammetjes zagen, de kans is groot dat het zaaglint het stammetje in het lint trekt met als gevolg een kapot lint.
    Zet op het stammetje een lijmtang zodat je greep hebt op het stammetje.

M.vr.gr. Jan
    Alleen als je de kritiek van anderen accepteert, kun je leren en beter worden!

Hoi Spaander,

Bedankt.
    Ook hier zit een borsteltje bij het onderste loopwiel. Een stofzuiger op de afzuig aansluiting moet idd het stof beperken. Wil nog graag een centraal afzuig systeem aanleggen ... in de toekomst

Gr Edwin

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spaander Bekijk Berichten
    Hallo Edwin,

Knap hoor dat je gelijk dat stammetje gezaagd heb, zo te zien doet die dat goed.
    Zit er ook een geleiding achter het zaagblad/lint, ik kan dat niet goed zien op de afbeeldingen.
    En ik zou er wel een afzuiging op gebruiken dat scheelt veel troep in de machine, (ik zelf maak het regelmatig schoon van binnen).
    In mijn machine (ander merk) zit er ook een borsteltje tegen de binnenkant van het lint zodat dit schoon blijft en zaagsel niet tussen de wielen en het lint gaat plakken. Veel plezier ermee en maak er wat moois mee.

Mvg, .

ik zie nu net dat er boven wel een geleider achter het lint zit..

Hoi Jan,

Bedankt voor de tip, ik ga eens kijken of ik hier nog iets voor heb liggen.
    Wat ik al wel merk is dat je het zagen en de zaagsnelheid moet aanpassen aan het soort- en grote van het materiaal wat je wilt zagen.
    Het erdoorheen drukken van het voorwerp heeft een negatief effect op het zaag resultaat en natuurlijk op de levensduur van zaagblad en machine.

Gr Edwin.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan van der Ploeg Bekijk Berichten
    Pas op met stammetjes zagen, de kans is groot dat het zaaglint het stammetje in het lint trekt met als gevolg een kapot lint.
    Zet op het stammetje een lijmtang zodat je greep hebt op het stammetje.

M.vr.gr. Jan

Heb net ook een kleine budget-machine aangeschaft (Metabo BAS 261), zie www.woodworking.nl/showthread.php?26866-Metabo-BAS-261-lintzaag-ja-of-nee . Ook eerst gedacht aan een Aldi- of Lidl-machine, of die goedkoopste Scheppach. Maar ik vond ze net iets te iel.

Ook bij deze Parkside machine zal er wel een hobby-lint (thin gauge, extra dun) met fijne vertanding zijn meegeleverd. Let er op dat deze (en alle zaaglinten) een beperkte hoeveelheid zaagsel per tandholte kunnen afvoeren. Wil je te snel, dan wordt die grens overschreden, vult de holte zich met meer zaagsel dan het aankan en dan gaat het lint klemmen in de snede. Zeker bij vochtig hout.

De meegeleverde linten zijn, net als de machines, ook budget-linten, verwacht er niet teveel van. Ik heb linten van TuffSaws erbij aangeschaft, die zijn beter en niet duur. En zeker als je kleine stammetjes vochtig hout wilt zagen lijkt het me beter om een daarvoor geschikt lint aan te schaffen. De Parkside heeft een beperkt vermogen, net als mijn machine, en het juiste lint scheelt dan enorm in de prestaties.

Forum Rechten