Parkside lintzaag (Lidl)

Korre

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
42
0
Ik denk niet dat ik overdreven veel spanning steek op het blad.


Hoe controleer je een eventuele onbalans in de wielen?
 

Korre

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
42
0
Zonder zaagblad draaide hij vrijwel trillingloos. Het is vooral het bovenste wiel dat uit balans is. Dit is ondertussen opgelost.
Nu zie ik dat de rubberen band ook niet overal even dik zijn.
 

Happy Hippo

Nieuw lid
5 jun 2019
8
0
Even terugkomend op mijn vraag of een lint van 3,1mm er in kan.
Ja het kan!
Zaag moet wel redelijk achterop het bovenste wiel lopen, anders kan het bovenste lager niet bij de rug van het zaagblad komen. De onderste geleider was ook een crime maar als het eenmaal loopt is het ook echt genieten van de kleine cirkels die er mee gezaagd kunnen worden.

Nou, jullie advies was dus goed!
Hartelijke dank, ik zaag dr nu wat vingertjes af dus typen zal lastiger worden ;)
 

Jenem

Nieuw lid
14 mrt 2016
15
6
Nu in augustus weer aanbieding voor 70 euro.
Welke zaagbladen raden jullie aan om bij TuffSaws te bestellen??
 

KBV 1985

Nieuw lid
14 aug 2019
5
0
Net lidl een bericht gestuurd wanneer deze weer geleverd wordt. Prompt een uur later zijn ze er weer alleen dan voor 100 euro. Heb Lidl een bericht gestuurd dat ik hier niet over te spreken ben. Ben benieuwd of ik alsnog de korting kan krijgen
 

SDG

Actieve deelnemer
29 nov 2018
130
1
't Gooi
Toevallig werk ik bij Lidl en kan ik je bijna verzekeren dat ze (we) niet zoveel met dit soort input kunnen. Deze artikelen worden internationaal ingekocht voor meerdere landen en het prijspunt wordt ook op internationaal niveau bepaald. Mijn advies voor de langere termijn als je interesse hebt in Parkside machines is de lange adem en goed in de gaten houden waar in de buurt een nieuwe Lidl opent of heropent. Daar zijn bijna altijd de grotere Parkside producten bij wijze van openingsaanbieding beschikbaar. Zo heb ik mijn invalzaag voor €40 i.p.v. de gebruikelijke €90 weten aan te schaffen en is de lintzaag ook regelmatig voor €50 langs gekomen. En voordat iemand het geniale idee heeft om mij te vragen of ik dergelijke spullen kan reserveren of met korting kan aanschaffen: nee. :) Ik heb helaas net zo weinig inzicht over wanneer deze producten in de winkels liggen als iedere andere consument.
 

ImNaiki

Actieve deelnemer
21 jul 2013
97
0
Nederland
Ik kan even niet zo gauw vinden hoe ik mijn laatste bericht kan wijzigen, dus dan maar even een nieuw bericht. ik ben nu een aantal uur aan het stoeien met de zaag, en haaks zaagt die erg goed alleen recht zagen heb ik een probleem mee.
Het blad duwt het hout naar links. Dus wanneer ik mijn afteken lijn volg, en rechtdoor ga dan zie je de zaagsnede naar rechts gaan. ( Zal later wat foto's maken)
De geleiders heb ik zo goed mogelijk afgesteld, en het lijkt er meer op alsof de zaag buigt naar buiten toe. Iemand enig idee?
 
Laatst bewerkt:

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Recht of schulpen met een lintzaag is erg afhankelijk van de kwaliteit van je zaaglint en zetting, er is erg veel over "drift" te vinden op dit forum, zoek maar via het vakje rechtsboven op de pagina.
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Als de tanden die naar links zijn gezet, tijdens het zagen ook maar het kleinste stukje metaal raken dan kan het al mis zijn en wordt de zaagsnede naar rechts net iets verder uitgevreten en komt de zaag steeds verder van de lijn af te lopen. Ik vermoed dat het probleem voorbij is wanneer er een nieuw zaagblad opgelegd wordt.
 

ImNaiki

Actieve deelnemer
21 jul 2013
97
0
Nederland
Late reactie, maar had ondertussen bij Tuffsaw een nieuwe blad besteld. Na lang afstellen ( dat afstellen is echt niet leuk op dit ding) met het nieuwe zaagblad kan ik eindelijk haaks en recht zagen.
Enige probleem dat nu is ontstaan is dat de schroefdraad van de onderste geleider (degene met de lager) compleet is weg gestript. Iemand enig idee of er modificatie kits zijn voor de geleiders? ik heb al wel wat gezocht maar kon niet zo gauw wat vinden.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Axminster heeft verschillende sets met geleiders voor lintzagen. Maar ik weet niet of die passen en die kosten de helft van jouw lintzaag.
 

Scoozy

Nieuw lid
5 mrt 2020
10
0
Hehe de mijne is besteld maar moet toch een 5 tal daagjes wachten voor levering door de corona toestanden :)
 

Svda

Nieuw lid
18 dec 2019
5
3
Net lidl een bericht gestuurd wanneer deze weer geleverd wordt. Prompt een uur later zijn ze er weer alleen dan voor 100 euro. Heb Lidl een bericht gestuurd dat ik hier niet over te spreken ben. Ben benieuwd of ik alsnog de korting kan krijgen
Ze zijn nog altijd te verkrijgen in de belgische lidl aan 62.99€ heb vandaag nog gekeken, je zou die normaal vanuit nederland daar moeten kunnen bestellen. Ik bestel ook vaak in de nederlandse lidl omdat die soms goedkoper is dan Lidl Belgie. Lintzaag 62.99€
 

zoldercircuit

Actieve deelnemer
7 mrt 2019
74
1
Ik heb er eentje gekocht voor 99 €. Als je een heel dun rondje ofzo wil uitzagen ok maar een latje recht zagen is onmogelijk met dit ding. Dit is speelgoed, geen werkmateriaal. Lintzaagblad is vrijwel zeer snel bot. Ik vind het een miskoop. Ik zou het niet meer opnieuw doen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.