Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 24 van de 24
    Ik heb de specificaties van Oneida nog even opgezocht, die spreken over een minimale airflow, niet ove een maximum. Wel geven ze een indicatie over de pk’s van de afzuiger tussen 3 en 5 pk. Ik heb de indruk van site van Bill Pentz gekregen dat hij voor de cyclonen een duidelijke voorkeur voor veel zuigkracht heeft.

Fons

Moi Fons,

Dit is een mooie constructie. Je schrijft dat je nog zit te puzzelen met de ton en zakken, maar die zak wordt, als de ton tenminste luchtdicht is, niet in de cycloon gezogen. Ik heb zelf een soortgelijke constructie, met een losse zak in een luchtdichte bak, en die zak hangt er altijd nog net zo als ik hem erin heb gehangen, maar dan natuurlijk met mot erin. Misschien is het een idee om aan de bovenrand van je ton drie verticale draadeinden te maken en aan het deksel drie sleuven waar die draadeinden in vallen zodat je de ton kunt optillen met de moeren die je dan op de draadeinden draait. Ik realiseer me dat het niet erg duidelijk is, maar ik kan proberen het uit te tekenen als je dat op prijs zou stellen.

Groeten,
    hans

Ook hier is de oneida xl aangeschaft. een 2,2 kw ventilator met een debiet van 2500m3 per uur (onbelast) is er ook al. Nu nog een filter...dus als iemand wat weet..graag..oh ja de filteers van HBM voldoen in mijn ogen niet. Zo een van kor lijkt me mooi..is dat een prijzig dingetje?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stekkestim Bekijk Berichten
    Filter is geen probleem, hiervoor ben ik in contact met een professionele firma. Ik heb geen idee of de cycloon in werking afneemt doordat het debiet hoger ligt dan de maximum dat de leverancier voorschrijft. Ergens zou ik denken van wel. Dit zou dan weer nadelig zijn op de levensduur van het filter omdat deze dan meer stof in zich krijgt. Vandaar dat ik ook even hier check.

Klopt 4 oneida's zijn goedkoper dan 1 cycloon. Alleen wordt het dan kijken hoe kan ik zoiets maken met een onderdruk systeem. (motor achter het filter.) Daarnaast komt de prijs dan wel in de buurt van een (professionele) occasie felder stofafzuiging, het enige nadeel dat deze nog heeft is het gebrek aan automatische reiniging. Anders was ik daaraan al verkocht.
    Stekkestim,

Je maakt me nieuwsgierig, een professionele firma die luchtfilters levert?

Stuur me anders ff een pb, misschien kunnen we wat voor elkaar betekenen?

Groet,

Kor
    kies ook voor hout
    Voor advies over fijnstof filtratie en het maken van een fijnstof filterunit voor de werkplaats: kiesvoorminderfijnstof.nl
    http://www.kiesvoorhout.nl

Forum Rechten