Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

Afzuiging met Oneida Cycloon XL

In een vorig topic hebben we uitgebreid gesproken over de werkplaats afzuiging met een cycloon. Daar kondigde ik al aan mijn afzuiging te gaan vervangen, waarvan ik in dit topic de uitvoering zal laten zien.

Als basis heb ik een 3PK tweezaks afzuigunit van HBM gekocht en daarvan alleen de ventilator gebruikt voor mijn nieuwe afzuiging. De rest heb ik in de opslag geplaatst om eventueel weer tot één unit te monteren als het geheel niet bevalt. Ik had bij Gereedschappro als de Oneida Dust Deputy XL gekocht, maar moest er nog de tijd en het geduld voor vinden om het gehele afzuigsysteem opnieuw te configureren met een buizensysteem van grotere diameter. Van 12,5 naar 15 cm om goed aan te sluiten op de ingang van de Cycloon. Dit is het nu geworden:

IMG_6143.jpg

Het buizensysteem heb ik gemaakt van Spiraliet buizen en hulpstukken, zo veel mogelijk uitgevoerd in 15 cm. Daarnaast heb ik de vertakkingen gemaakt van buizen en hulpstukken van het oude systeem. Ik maak daarbij zo veel mogelijk gebruik van de slangen die ik al heb.

IMG_4851.jpg

IMG_4852.jpg

IMG_4853.jpg

IMG_4868.jpg

IMG_4865.jpg

Ik heb wat foto's gemaakt en zal in het vervolg hierop zo veel mogelijk laten zien van de constructie. Maar eerst straks maar even naar de debatten voor de verkiezingen kijken

Wordt vervolgd

Fons
    Laatst gewijzigd door Athanor; 24-03-19 om 20:12.

Maar eh, hoe werkt het? Bevalt het?

Ja, mijn eerste ervaringen zijn zeer goed, ik kan het niet meten voor een vergelijking, maar een proef met schaven en zagen is een voor mij ongekende verbetering van de afzuigcapaciteit!

Fons

Ziet er goed uit! Ik zit ook al een poosje aan te denken om de diameter te gaan vergroten.

Welke ventilator heb je erop zitten?

Dat ziet er goed uit. Welke filter is dat wat op de afbuiging zit?

hoi fons/Athano

waar heb je de microfilter gekocht?

groetjes jan

Zoals ik hiervoor aangaf heb ik een 3PK tweezaks van HBM gekocht en daarvan alleen de ventilator gebruikt voor mijn nieuwe afzuiging. De rest heb ik in de opslag geplaatst om eventueel weer tot één unit te monteren als het geheel niet bevalt.

AC649E87-71A5-4134-8845-44A095943FA3.jpg

C3037A1B-95FC-4938-878F-452E71E7ABEE.jpg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jantje1987 Bekijk Berichten
    hoi fons/Athano

waar heb je de microfilter gekocht?

groetjes jan
    @ utbartje

De filter is al een aantal jaren geleden bij Kor (Kiesvoorhout) vandaan gekomen. Is een filter met een dubbele laag en moet 4000 m3 per uur aankunnen.

Fons

Dag Fons, ziet er goed uit.

Je kan nooit te schone longen hebben.

Succes nog.

Gr Danny

Vervolg met meer foto's

Zoals beloofd zou ik nog wat meer over het maken van deze afzuiging plaatsen, dus hierbij vooral wat foto's. Ik heb uit hout een verloop gemaakt van de vierkante uitgang van de blower naar de ronde uitgang voor de filterunit. Eveneens wat foto's van de ringen die ik op de filterunit heb gezet voor het monteren van de inlaatkraag en de ophanging aan de wand.

IMG_6131.jpg

IMG_4871.jpg

IMG_4870.jpg

IMG_6145.jpg

IMG_6152.jpg

IMG_6159.jpg

IMG_6106.jpg

IMG_6109.jpg

IMG_4876.jpg
    Laatst gewijzigd door Athanor; 24-03-19 om 20:14.

Forum Rechten