Te koop Osborne excalibur zaagtafel hulpstuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oscar f1

Actieve deelnemer
14 feb 2015
42
0
Alkmaar
te koop via marktplaats:


$_86.jpg

$_862.jpg

$_8226.jpg

$_8336.jpg

Hulpstuk voor zaagtafel
om zeer exact haaks (of andere hoeken )
te zagen met behulp van de sleuven op het blad van de zaagtafel
( die sleuf 19mm of 3/4 inch. moet dus in je zaagtfel zitten)

Osborne Excalibur (item#50-EB3)
in nieuwstaat (met wat stof)
Originele doos er bij met nog wat bijbehorende accesoires.
Dit zijn mijn eigen foto's van het artikel wat ik verkoop.

Ik doe hem weg omdat ik nu een zaagtafel met geleide rails heb.

graag geen PB maar reageren via marktplaats
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Marktplaats link verwijderd, verwijzingen zijn niet toegestaan met uitzondering van tips.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Artikelen plaatsen en bieden word wel toegestaan maar een nette verwijzing naar marktplaats waarbij omschrijving en foto's hier ook worden geplaatst word verwijderd, ik blijft dit werkelijk onbegrijpelijk vinden
Mensen word nou eens wakker, wie word hier nou wijzer van

Als het nou een handelaar betreft ok, maar gewoon een deelnemer van het forum het op een nette manier doet.... ?!
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Discussie kan via pb gevoerd worden. Topic er niet mee bevuilen. Regel is al vanaf 2011 actief.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat is nou precies het punt
Discussie is ook al via pb gevoerd, er veranderd niks....wat heeft het dan voor zin
Met een openbare discussie word het misschien eens duidelijk dat dit echt geen nuttig doel dient
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Het is natuurlijk belachelijk dat als men hier op marktplein een advertentie plaatst en je moet op marktplaats reageren.
Men gaat er dus van uit dat men een account op marktplaat heeft?

Dit marktplein loopt als een speer en er wordt bijna altijd verkocht dus wat is daar mis mee?
Zo moeilijk is het niet om je aan de regels te houden ook al ben je het daar niet mee eens.

Mvg, :).
 

Oscar f1

Actieve deelnemer
14 feb 2015
42
0
Alkmaar
.......................Dit marktplein loopt als een speer en er wordt bijna altijd verkocht dus wat is daar mis mee?....................

Helaas is er zo veel mis mee dat ik overweeg hier geen zaken meer te koop aan te bieden.
Kopers sturen alleen een PB en claimen dan ergens recht op te hebben.
Dan heb ik niet het gevoel dat ik iemand blij maak met gebruikt gereedschap.
Als iets dan aan een ander verkocht is krijg je veel boze PB berichten.
Op marktplaats is het overzichtelijker , biedingen zijn openbaar
en hebben kopers bescherming met gelijk oversteken.

De regels van het forum zijn dus achterhaald zoals jefmen al aangeeft van 2011.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Het is natuurlijk belachelijk dat als men hier op marktplein een advertentie plaatst en je moet op marktplaats reageren.
Men gaat er dus van uit dat men een account op marktplaat heeft?.

Nu ja.... ik denk dat bijna iedereen dat wel heeft
Als je het omdraait, je hebt iets te koop, dan is in eerste instantie marktplaats wel de plek met het grootste bereik, echter....je gunt (ook) iemand van uit het forum
misschien zelfs wel voor een leukere prijs
Dan kan het onhandig zijn (bijv. door werk/gebrek aan tijd) dat je en het forum en mp in de gaten moet houden dat je dan vraagt om de biedingen via MP te doen

In dit geval nam de TS de moeite om het ook op het forum incl. omschrijving én foto's te plaatsen

De regels zijn er, maar dat wil niet zeggen dat die altijd goed zijn, ze zijn in dit geval wel eens erg hoogdrempelig

Dus om nou te stellen dat de actie van de TS belachelijk is ?

Verder is wat Oscar schrijf precies de spijker op zijn kop....
 

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
541
319
Helaas is er zo veel mis mee dat ik overweeg hier geen zaken meer te koop aan te bieden.
Kopers sturen alleen een PB en claimen dan ergens recht op te hebben.
Dan heb ik niet het gevoel dat ik iemand blij maak met gebruikt gereedschap.
Als iets dan aan een ander verkocht is krijg je veel boze PB berichten.
Op marktplaats is het overzichtelijker , biedingen zijn openbaar
en hebben kopers bescherming met gelijk oversteken.

De regels van het forum zijn dus achterhaald zoals jefmen al aangeeft van 2011.


Als potentiële koper van dit artikel (heb gereageerd via marktplaats zoals je vroeg) vind ik de directe link met marktplaats wel handig!
Voor jou snap ik het, anders moet je allerlei plekken in de gaten houden en dan kan je snel iets vergeten.
Precies wat Toxiq hierboven zegt!
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Het vervelende aan dubbele advertenties is dat je altijd weer twee platforms in de gaten moeten houden. Dus of hier bieden, of op Marktplaats. De regels zijn dus gewoon prima.
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Ben het eens met Toxiq en Oscar. Als iemand nou 1 zinnetje met een link naar marktplaats post, dan voegt het natuurlijk niets toe.

Maar als iemand gewoon onder de aandacht wil brengen dat hij iets te koop heeft staan op Marktplaats waar mede-forumleden ook wel in geïnteresseerd zouden kunnen zijn, en dat netjes post met afbeelding en beschrijving, dan zie ik niet wat het probleem is.

Misschien is de oplossing om het verplicht te maken voor de verkoper om te melden waar geboden moet worden, OF op Marktplaats, OF op het forum, maar nooit op beide tegelijk. Dan is het zowel voor de verkoper als de kopers duidelijk, en krijg je niet dat biedingen langs elkaar heen lopen.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Helaas is er zo veel mis mee dat ik overweeg hier geen zaken meer te koop aan te bieden.
Kopers sturen alleen een PB en claimen dan ergens recht op te hebben.
Dan heb ik niet het gevoel dat ik iemand blij maak met gebruikt gereedschap.
Als iets dan aan een ander verkocht is krijg je veel boze PB berichten.
Op marktplaats is het overzichtelijker , biedingen zijn openbaar
en hebben kopers bescherming met gelijk oversteken.

De regels van het forum zijn dus achterhaald zoals jefmen al aangeeft van 2011.

Die ervaring met het Marktplein heb ik niet. Tot nu toe zijn mijn ervaringen altijd positief geweest. Maar ik ben er wel mee eens dat hier te sterk wordt uitgegaan wie het eerste een PM stuurt, het ook krijgt. Soms krijg je in korte tijd 2 of meer biedingen. Die zie je dus tegelijk. De tweede biedt de vraagprijs, terwijl de eerste daar een stuk onder zit. Moet je dan de eerste bieder de kans geven om zijn bod te verhogen? Of ga je direct voor de tweede bieder? Voor allebei is iets te zeggen.....

Op Markplaats heb ik met regelmaat bieders die opeens niets meer van zich laten horen als je al een prijs hebt afgesproken. Of niet komen opdagen bij een afspraak. Misschien heb ik geluk dat ik opgeknapte machines verkoop, waardoor ik een wat serieuzer publiek heb. Maar met andere zaken kan ik aan de wijze van communiceren als zien of iemand serieus is. Ik blijf netjes als ik het gevoel heb dat de ander niet serieus is, maar vervelend is het wel.

Oscar, ik heb via Marktplaats een bericht gestuurd, maar geen reactie gehad. Misschien heb je het bericht gemist?
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Helaas is er zo veel mis mee dat ik overweeg hier geen zaken meer te koop aan te bieden.
Kopers sturen alleen een PB en claimen dan ergens recht op te hebben.
Dan heb ik niet het gevoel dat ik iemand blij maak met gebruikt gereedschap.
Als iets dan aan een ander verkocht is krijg je veel boze PB berichten.
Op marktplaats is het overzichtelijker , biedingen zijn openbaar
en hebben kopers bescherming met gelijk oversteken.

De regels van het forum zijn dus achterhaald zoals jefmen al aangeeft van 2011.

Welke regels vind je achterhaald dan? Er is al een update geweest maar de des betreffende regel bestond al vanaf 2011. We vervuilen nu onderhand dit topic erg. Bieden kan je ook gewoon openbaar laten doen via hier. Na een bepaalde tijd kan je niet meer je bericht zelf aanpassen. Zou je dat wel doen dan zie je de tijd er bij staan. Ondervang je gelijk alle boze pb’s omdat het openbaar is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.