Werkbank maken

beki

Actieve deelnemer
2 jan 2012
36
0
Ik moet voor een co-working een aantal werkbanken maken. En nu begin in eens op te zoeken wat de "tafel klem" mogelijkheden allemaal zijn, en hoe meer ik er over vind, hoe meer ik twijfel.
Klassieker is de Festool MFT, maar 103€ voor 2 klemmetjes is toch wel redelijk van de pot gerukt...
Veritas klemschroeven zien er goed uit, maar veel draaiwerk om iets te klemmen (tegenover de MFT die 'schuift en klemt')
De Bessey spanelementen vind ik op de site van baptist ook blij de klemmen, maar er staat bij dat het voor lasttafels is. Past dat ook in een houten tafel? die kant dat moment toch niet aan?
De klemmen in deze video ( https://www.youtube.com/watch?v=Cepg2DAkKQE&feature=youtu.be&t=230 ) zien er ook interessant uit, maar hiervoor is wel een dubbelen tafel nodig denk ik (met een plaat paar cm onder de bovenplaat denk ik)

Wat zijn jullie ervaringen? Of wat raden jullie aan?
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Hoe dik wordt het blad van de werkbanken? Tot en met 18mm kun je klemmen voor geleiderails gebruiken, zoals de Bessey GTR12 of GTR16. Elk merk dat een invalzaag maakt heeft deze klemmen. Nog goedkoper is een standaard schroefklem waar je de zijkanten van de bek afslijpt.
 

Stijn52

Actieve deelnemer
10 dec 2020
67
17
Herzele
Hoe dik wordt het blad van de werkbanken? Tot en met 18mm kun je klemmen voor geleiderails gebruiken, zoals de Bessey GTR12 of GTR16. Elk merk dat een invalzaag maakt heeft deze klemmen. Nog goedkoper is een standaard schroefklem waar je de zijkanten van de bek afslijpt.
Welke standaard schroefklemmen passen zoal in 20 mm gat?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.