Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 17 van de 17
    Tja, de druk was van 7 naar 5 bar teruggelopen. Ik hoor geen lucht ontsnappen. Een poging de zwarte kap er af te halen strandde op het feit dat de bovenkant met kruiskopschroeven vast zat, wat geen probleem was, maar de onderkant met 3 zeskantboutjes in hele kleine en hele diepe gaten. Daar heb je sleutels voor, maar ik heb die nog niet in de juiste maat, morgen weer even langs de Pehavo dus...

Opengrmaakt, ligt er een plastic schoepenwiel wat kennelijk de krukas moest koelen los, en er viel een boutje uit. Het schoepenwil is kapot, deels gesmolten, het bevestigingsgat gesmolten en ook aan de zijkant nogal beschadigd doordat het waarschijnlijk een tijd heeft rondgedraait met een hete bout en dus tegen de tank o.i.d. is aangeslingerd.
    Vanaf de cylinder loopt een aluminium buisje de tank in, waardoor de lucht naar binnen gaat. Vlak voor dat de tank ingaat takt er een 6 mm stevig plastic slangetje af, wat naar de pressostaat / 240V schakelaar gaat. Daar zit ook een gat in, lijkt een mechanische beschadiging, wellicht ook door dat schoepenwiel. Ik voel daar lucht door naar buiten komen, dus dat is wellicht de directe oorzaak dat hij niet goed functioneert.

Overigens ben ik niet onder de indruk van de constructie, de motor is volledig open, als een wasmachinemotor.

Jammer, want qua vorm was dit een ideaal model.
    Laatst gewijzigd door Jurriaan; 16-03-19 om 22:14.

Nou, ik ben er niet kapot van. Slangetje gerepareerd (dun ijzerdraad er om heen, geïmpregneerd met 2K lijm, nog een laag ijzerdraad, nog een laag 2K lijm), maar na een kwartier is de druk van 2 naar 9 bar gestegen en lijkt dan niet of slechts zeer langzaam verder te gaan. Dat is eigenlijk veel langer dan ik zou verwachten van een 2 pk compressor en een 100l tank. Ik ben bang dat het tijd wordt voor een andere.

De meeste goedkope compressors gaan niet veel hoger dan 8 bar. Als je met een enkele trap meer comprimeert dan 10 bar heb je zo veel warmteontwikkeling dat je rendement sterk terug loopt. Als de druk in je tank oploopt, gaat de drukverhoging steeds langzamer.

Is zoiets niets ? Tank heb je , langzaam loper dus minder herrie .
    als je 3 fase hebt zou ik zoiets op drie fase zoeken \
    https://link.marktplaats.nl/m1387191658

ik had hetzelfde probleem met een kleine compressor van Stanley. Nieuwe "reed valve's" gestoken en opgelost. De compressors zonder olie krijgen in de cylinderkop roestvorming door de aangezogen lucht en daardoor worden de "Reed valve's " in- en uitlaatkleppen beschadicht. kostprijs +/- 10€ , besteld via E-Bay en een paar uurtjes werk. Is terug zo goed als nieuw. Waarom een paar uurtjes werk? Eens dat de zaak uit elkaar is , is het het moment om alles eens grondig te reinigen en te smeren.
    Tip 1; Bij demontage goed en veel foto's nemen, dan kan je bij montage niks mis doen.
    Tip 2; Regelmatig wat WD40 in de aanzuig spuiten helpt om het probleem uit te stellen.

Veel suc6 nog
    Laatst gewijzigd door bohanon; 19-03-19 om 09:50.

Dat slangetje gewoon vervangen. Dat lekt nu nog steeds. Op de ingang van je tank zit een terugslagklep. Daar zit dat slangetje op aangesloten. Als je pressostaat je compressor afschakelt, gaat er in de pressostaat een klepje open, zodat de compressor en de leiding voor de terugslagklep drukloos worden. Dit zorgt er voor dat je compressor drukloos kan aanlopen. Wat was de fabrieksinstelling van je pressostaat? Zeker bij olievrije compressoren is 6 in 8 uit een betere instelling. Door de hitte van het comprimeren verlies je daarboven heel veel werkelijke opbrengst.

Forum Rechten