Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

compressor blijft lopen

Grrrr. Mijn Grote Gele Gevaarte, een Stanley staande compressor, weet van geen ophouden. Hij blijft lopen, en de druk bouwt zich niet verder op dan 7 bar, dus ik vermoed dat het daar aan ligt. Ook met de slang er af blijft hij lopen. De garantie is al een jaar om...

https://www.toolmax.nl/stanley-compr...k-100-ltr.html

Wat is de volgende stap? Zwart plastic er af halen en met zeepsop kijken of ik ergens een lek kan vinden? Horen doe ik niets, want deze olievrije compressor is bepaald niet stil...

Blijft het ontlastventiel niet hangen?

Hmm, dit volg ik even. Mijn Iets Minder Grote Gele Gevaarte bleef laatst ook al lopen tot het ontlastventiel open sloeg. Die moest ik handmatig dichtduwen en dan gebeurde hetzelfde weer opnieuw. Gelukkig daarna toch ineens niet meer. Ik ben benieuwd waar dat aan zou kunnen liggen.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2016
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MerkiMac Bekijk Berichten
    Hmm, dit volg ik even. Mijn Iets Minder Grote Gele Gevaarte bleef laatst ook al lopen tot het ontlastventiel open sloeg. Die moest ik handmatig dichtduwen en dan gebeurde hetzelfde weer opnieuw. Gelukkig daarna toch ineens niet meer. Ik ben benieuwd waar dat aan zou kunnen liggen.
    Dat is de pressostaat die laat de comprtessor afslaan als de druk hoog genoeg is. is die kapot dan slaat hij niet meer af en blijft doorlopen.

fred
    Fred

bij 7atm uitzetten en kijken hoelang hij lucht houd.
    is dit goed, of is er nauwelijks lekkage, dan kunnen versleten zuigerveren de oorzaak zijn.

OK, dat ga ik morgen eens nakijken.

Verder kan ik aanvullen dat hij de druk voor een ontlastventiel niet haalt, en dat deze storing vrij plotseling is opgetreden.
    Laatst gewijzigd door Jurriaan; 14-03-19 om 22:12.

Luchtverlies tussen pomp en tank , kijk eens of de wartels allemaal nog wel vast zitten

Er zijn er dus meer met compressor problemen
    Het gele gevaarte (PowerPlus 50 liter met dubbele cilinder) blijft hier ook door pompen en er ontsnapt lucht uit een onderdeeltje wat ik niet weet wat het is en bij de prestostaat zo ver ben ik moet het nog verder onderzoeken.
    Robert Jan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FredR Bekijk Berichten
    Dat is de pressostaat die laat de comprtessor afslaan als de druk hoog genoeg is. is die kapot dan slaat hij niet meer af en blijft doorlopen.

fred
    Dat is een beetje kort door de bocht. Vaak kun je het afslaanmoment instellen en dat dit door vuil of temperatuurverschillen is veranderd. Vaak zit er op de compressor een instelschroefje om dit moment in te stellen. Ik zou dat eerst proberen. Als dat niet werkt, dan is er mogelijk iets kapot.

1:hoor je lucht ontsnappen. Zo ja, waar ontsnapt de lucht. Kan een lek zijn (koppeling of dergelijke, defect onderdeel (zoals afblaasventiel) of veiligheidsklep die opent door te hoge druk. Bij lek, herstellen indien mogelijk. Indien defect onderdeel: vervangen. Veiligheidsklep die afblaast kan defect zijn maar ook al hogergenoemde presseostaat (drukschakelaar) die niet uitschakelt kan oorzaak zijn.
    2: Er ontsnapt geen lucht en er is weinig of geen drukopbouw. Oorzaak is defecte compressor. Een defecte compressor kan verschillende oorzaken hebben: lekkende kleppen, zuigerringen versleten, overbrenging...
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Forum Rechten