Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 23 van de 23
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Huppel Bekijk Berichten
    Ik heb een zelfde soort, maar kortere tafel gemaakt (200x75cm) met een blad van 4cm dik.
    Zou je een foto kunnen posten? Mocht je dat lastig vinden dan mag je hem naar mij mailen, dan zet ik hem hier in het topic. Onder het motto "een plaatje zegt meer dan 1000 woorden".

Nog eens navraag gedaan bij collega lasser.
    2019-03-12 10_42_08-Window.jpg

In de lengte richting zou hij op de vierkante kokers L profielen plaatsen van 3mm dikte als extra versteviging.

Misschien is dit een idee: zorg voor twee bevestigingspunten aan de onderzijde van het blad aan de korte zijden.
    Maak midden onder het blad een 'pootje' van zo'n 20 cm. Verbind de twee bevestigingspunten via het 'pootje' met elkaar d.m.v. een staalkabel met een spanner. Door de spanner aan te draaien kun je het frame dusdanig spannen dat het zelfs bol gaat staan. Je moet wel de constructie zo maken dat je de korte zijden niet krom trekt, maar zo kun je het geheel licht houden. De staalkabel hoeft ook niet heel dik te zijn. 3 á 4mm volstaat.
    Ik heb deze truck al meerdere malen met succes toegepast op mijn werk.
    Groet, Paul.

Forum Rechten