Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19
    Zo ziet het er b ij mij uit. slang uitwendig 46mm

IMG_2134.jpg

IMG_2133.jpg

voor die adapter aan de Oneida gebrui je een 50mm Buiten Buiten mof, dan pak je een verfafbdrander en stook je hem voorzichtig warm, en zet je hem op de adapter en maakt hem pas. Zelfde doe je met de cycloon kant, hooguit 10 minuten werk en kosten 2-3 euro voor een mof als tie duur is.
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Het is gelukt om het geheel aan te sluiten. De zuigkracht is echt immens! Ben er heel erg blij mee. Dank allemaal voor jullie hulp Binnenkort ga ik nog een wagen maken voor het geheel.

Een paar fotootjes voor alle medeknutselaars?

Hierbij een aantal fotootjes van mijn geknutsel tot nu toe.

20190317_122705.jpg

Ik heb een ijzeren dekselvat gekocht van 60L bij https://www.vatenonline.nl/, zoals meerderen dat hier op het forum hebben gedaan. De deksel sluit luchtdicht. De dunne deksel vond ik wat blikkerig dus heb dit aan de onderkant verstevigd met een stuk multiplex

20190317_122851.jpg

Om zowel de 36mm (zie de eerste afbeelding) en de 27mm slang (zie hieronder) aan de machines aan te kunnen sluiten, heb ik een 50 mm pvc pijp genomen, deze op maat gemaakt met een heteluchtpistool en een wijnfles (deze heb ik overigens niet leeggedronken voordat ik met de klus begon ), zoals door Fantic is geadviseerd. De slangenadapter die normaal de stofzuiger in gaat, hang ik nu aan de dust deputy.

20190317_123023.jpg

Hieronder een afbeelding van het verbindingsstuk dat ik heb geknutseld.

20190317_122728.jpg

Het was, zoals vele al gezegd hebben, een kunstje van niets maar ik had het nog nooit eerder gedaan. Het heeft bij mij dan ook geen 10 min geduurd (maar iets langer ).

Van de kar die ik nog ga maken zal ik ook wel wat fotootjes t.z.t. posten. Ik wil o.a. mijn slangen en hulpstukken van de stofzuiger hieraan. Ook zit ik te denken aan een boom-arm om mijn slang van de grond te houden. Wordt vervolgd!
    Laatst gewijzigd door EwSa; 17-03-19 om 13:03.

Je kan een zgn boom maken van bv een invoerbocht is te koop oa bij Bouwmaat wordt gebruikt om leidingwerk door te voeren onder de fundering zo in de meterkast.
    Boom opzet en dust collector.jpgBoom opzet en dust collector a.jpg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R de Gelder Bekijk Berichten
    Je kan een zgn boom maken van bv een invoerbocht is te koop oa bij Bouwmaat wordt gebruikt om leidingwerk door te voeren onder de fundering zo in de meterkast.
    Boom opzet en dust collector.jpgBoom opzet en dust collector a.jpg
    Dank voor de tip! Daar ga ik zeker naar kijken. Ziet er goed uit!

Iemand zoeken met een 3D printer die perfect alles ineen kan tekenen en printen is ook nog een optie. Geen gedoe met buizen en koppeling alleen maken en hopen dat het dicht is.

Forum Rechten