staalfolie in kleine hoeveelheid; waar te koop?

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik zoek een kleine assortiment staalfolie. Per dikte een stukje van bijv. 100x100 mm is groot genoeg; diktes bijv. van 0,05 mm tot 0,25 mm in stapjes van 0,05 mm ; liever met nog meer tussenmaten.

Ik vond wel adressen waarhet te koop is, maar in voor mij veel te grote hoeveelheden. (assortiment kleine stukjes messing folie vond ik wel maar ik wil ""gewoon"" staal of RVS)

Iemand een tip?

mvg
Klaas
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Standaard folie sets bestaan meestal uit een assortiment van 4 of 5 rolletjes. Ik denk dat zo'n rolletje wel de minimale afname is. Je stapelt de shims tot je aan de goede dikte bent.
 

Welp75

Actieve deelnemer
28 dec 2012
140
3
49
Kerkrade, Limburg
Geen adres helaas, maar als je inderdaad shims nodig hebt, dan kan ik je een rol huishoud alu folie aanbevelen. Ik heb daarmee de tafels van mijn vlakbank weer in het zelfde vlak gezet. Het is heel dun en je kunt het rustig vouwen als je dikker nodig hebt. En verprutst je wat, dan is dat niet zo erg, want het kost bijna niets :)
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.534
254
Je kan ook Cola/bierblikjes verknippen of alu salade-schalen van de Action. Etc.
Niet alle merken hebben dezelfde dikte. Dat kan in je voordeel werken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.