Netjes groeten bij het binnenkomen...

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Hoi,
Ook ik ben nieuw op dit forum. Ik kijk al een poosje mee met wat er over de tafel gaat hier. Mooi om te zien wat mensen maken. Heel nuttig ook om kennis te kunnen nemen van de wetenschap en ervaring van anderen. Ik volg de deeltijdopleiding aan het Hout- en Meubileringscollege in Rotterdam, om me om te scholen naar de houtbewerkersbranche (momenteel ben ik nog predikant, maar na een ingrijpende burnout heb ik besloten dat ik daar maar beter mee kan ophouden, helaas). Als er topics voorbijkomen, waar ik vanuit mijn ervaring of kennis op kan reageren, hoop ik ook een steentje bij te dragen (en ik zal ook vast nog wel eens een vraag hier droppen). Het is in ieder geval prettig om te midden van gelijkgestemde zielen te verkeren.
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
244
0
Welkom hier.

Een hele grote ommezwaai van predikant tot hout liefhebber lijkt me.
Ben je al bezig geweest met het maken van dingen, en zo ja wat heb je zoal gemaakt?
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hartelijk welkom.
Een moedige stap! Het geeft voldoening, plezier en nieuwe energie je "eigen scheppend vermogen" te ervaren. Veel genoegen gewenst op dit rijke en bemoedigende forum.
vr,gr. Jan Pranger.
 
A

Athanor

Guest
Hartelijk welkom op het forum! Je hebt een grote stap gemaakt om te switchen! Wel opvallend hoe verschillend levens kunnen verlopen, ik heb ooit vanwege een dreigende burnout de transformatie van IT manager naar geestelijk verzorger doorgemaakt :)

Wat dat preken betreft, dat probeer ik hier wel eens op bescheiden manier in de praktijk te brengen, hoewel dat als humanist niet mijn stiel is ;) Het forum kan soms wel wat relativerende postings gebruiken, we willen hier graag een fatsoenlijk moraal handhaven met positief kritische commentaren. Dus wie weet kun je hier ook een bijdrage leveren..... Maar nog mooier is je gaan uitleven in houtbewerking, is een zingevende en helende bezigheid. Veel succes met je opleiding!

Fons
 

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Allemaal bedankt voor jullie hartelijke verwelkoming. Ik begin me al redelijk thuis te voelen hier. Ja, Ronald, ik ben al jaren bezig met houtbewerking. Onze huiskamer staat er vol mee. O.a. een grenen boekenkast met deuren waar ik redelijk trots op ben, maar ik heb zo gauw geen foto bij de hand.

Ik kan wel even een plaatje laten zien van iets anders. Niet echt meubelmakerij, mooi massief hout zit er ook niet in. Maar het - toegegeven: niet helemaal zelf - bedenken en bouwen (dat wel) van deze compleet dubbelwandige en geïsoleerde broedmachine was een heel bevredigende en interessante klus, inclusief het technische gedeelte met de apparatuur bovenin. Zeker toen bleek, dat het apparaat perfect werkte en een kast vol piepende kuikentjes opleverde. Tof project. Ik had toen nog geen cirkelzaag, en heb alle rechte randen gemaakt met m'n bovenfreesmachine (de kleinste Makita, een prima ding).



Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.