Cirkelzaag kopen

Stef van Rooijen

Actieve deelnemer
24 okt 2017
43
1
Ik ga vanmiddag kijken bij een 2e hands cirkelzaag. Heeft iemand nog tips waar ik bij een oudere zaag speciaal op moet letten?
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Kijkend naar mijn eigen zagen kan ik aanvullen: Met een liniaal controleren of de zool in alle richtingen vlak is en of de hoogteverstelling goed en soepel werkt.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Wat voor merk/type?

- Controleer haaksheid blad met een kleine winkelhaak.
- kijken of er vonken door de ventilatiesleuven zichtbaar zijn als je hem aanzet.
 

Stef van Rooijen

Actieve deelnemer
24 okt 2017
43
1
Dank voor jullie tips.
Het is een Rapid 380 volt. Ben er langs geweest. Machine ziet er goed uit en er zit een spouwmes bij. Bedoel je met de zool het tafelblad van de zaag? Deze is van gietijzer en vlak. Mag ik er vanuit gaan dat standaard zaagbladen op nagenoeg alle machines passen of is daar veel variatie in? (diameter, boringen voor de flens etc.Blad is recht.
 

city17

Actieve deelnemer
15 apr 2018
298
18
Groningen
Ik denk dat er misschien wat verwarring was tussen cirkelzaag en (cirkel)zaagtafel. Wat betreft de zaagbladen, als de as een afwijkende maat is kun je een reduceerring gebruiken, dus dat is in principe geen probleem.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.