Op zoek naar niet al te dikke grenen planken voor een plafond

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Moi Houtbewerkers,

Wie kent een goed en betaalbaar adres in het noorden (ik woon in Appingedam, Groningen) voor plm. 350 m2 grenen planken met tong en groef en geen vellingrand om een plafond mee te timmeren? Ik zoek planken die wel 15 - 20 cm breed zijn, maar niet dikker dan 18 mm en het is voor een plafond in een woonkamer, dus ze moeten wel aardig droog zijn. De meeste leveranciers die ik tot nog toe heb gevonden leveren alleen smallere planken en met een vellingrand. Kent iemand ergens een adres waar ik zoiets kan laten schaven?

alvast bedankt,

Hans
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
350 m2? Das een beste woonkamer. :)

Yep, dat is inderdaad een beste woonkamer (alhoewel mijn vrouw hem nog regelmatig klein noemt....). Het is overigens niet zo erg als het lijkt, want de oppervlakte van de vloer is 'slechts' 225m2. Er zit alleen een flink schuin dak in, en dan telt het nogal op.

- - - Updated - - -

https://veenstravloeren.nl/

Misschien is dit iets voor je?

Zit in Burgum, Friesland

Dat lijkt inderdaad wel een interessant adres; dank hiervoor!
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Hey Houthans,

Wist je dat in Usquert een handelaar zit met 2e hands vloeren. Das nog dichter bie mien jong. Tip kreeg ik weer van goud smid uit Den Andel (me geboorte dorp)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.