ervaring met dasqua combinatie haak

Sjoerd

Actieve deelnemer
23 dec 2010
100
1
Met wat zoeken kom je op Shichuan Machinery, dat hele Dasqua is alleen een vage Europese facade met een verzonnen merknaam. Chinees, kwaliteit zal varieren, hoeft niet slecht te zijn maar voor dit geld zou ik ook geen wonderen verwachten....

Same As Some Old Customers Know, Since Its Establishment Many Years Ago, Dasqua Has Been Only Making And Supplying The Reliable Industrial Measuring Tools

:D :D
 

Welp75

Actieve deelnemer
28 dec 2012
140
3
49
Kerkrade, Limburg
Gezien de prijs mag je hier best wat van verwachten, maar er wordt zo te zien niets vermeld of en welke norm deze aan voldoet. Wil je wat meer zekerheid, dan kan ik je een Starrett aanbevelen. Heb zelf de 435M-300 sinds 1,5 jaar en ik heb geen spijt van de investering (was bijna het dubbele van de dasqua). Als het puur om een winkelhaak gaat voor rechte hoeken, dan kun je ook eens bij Hogetex kijken. Die hebben verschillende modellen die DIN875 klasse 1 of 0 gecertificeerd zijn. Heb je alleen een kale hoek voor, zonder schaalaanduiding e.d. maar wel eentje die behoorlijk exact is (00 is de strengste norm en wordt gebruikt door gereedschapsmakers om hoeken te controleren), ik heb twee kleintjes (1 met aanslag en 1 zonder) beide DIN875/0 welke ik gebruik om o.a. mijn zaagtafel periodiek te controleren en indien nodig bij te stellen.

Succes!
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Ik heb een dergelijke set van HBM al jaren in mijn bezit. De haaksheid is zelf bij te stellen door de aanslagnokjes van de winkelhaak met een klein vijltje bij te vijlen. Moest inderdaad gebeuren, vanaf fabriek was hij niet haaks. Nu is het een prima winkelhaak!

Fons
 

Sjoerd

Actieve deelnemer
23 dec 2010
100
1
Je mag iets verwachten, maar de prijs is voor die complete set, iets vergelijkbaars van de bekende merken (die aan een certificering voldoen) kosten zomaar het dubbele of nog veel meer.
Athanor moest hem al bijvijlen, dus ik zou er zelf niet zo veel vertrouwen in hebben.
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
De prijs is zeker interessant. Ik heb een paar jaar geleden voor mijn verjaardag een Starrett gekregen van wat familieleden. Daarvoor had ik ook een oude combinatiehaak. Die oude was wel haaks, maar heel onhandig in gebruik. De starrett is met een kwartslag van de knop los, en een kwartslag weer vast, en is gewoon heel erg plezierig om vast te houden en in gebruik. Ik ken Dasqua niet, maar in gebruik vond ik de Starrett zo veel fijner dan m'n oude combinatiehaak. Verder ben ik heel blij dat m'n Starrett aan beide zijden metrische schaal heeft, dat scheelt weer gehannes met zorgen dat je aan de goede kant van je haak uitkomt.
 

ad.vanholten

Actieve deelnemer
15 aug 2012
192
107
Middelharnis
Allen bedankt voor de reacties,

Bij Schut Meettechniek hebben ze 1 combinatiehaak voor €53,-, maar daarvan wordt niet aangegeven welke precisie die heeft. (overigens geen klantvriendelijke site, ik heb de hele digitale catalogus door moeten nemen om er een te vinden)
Toch maar voor de Starrett van workshopheaven gegaan, komt hopelijk vandaag of morgen binnen.

Hartelijk groet, Albert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.