Eiken werkblad voor bureau

Psyclone

Nieuw lid
10 mrt 2019
3
0
Ik heb een eiken werkblad met vingerlas van 2500mm x 850mm x 40mm die ik als werkblad voor een bureau wil gebruiken.
Er komen 2 ladeblokken onder van 360mm breed en vraag me af wat de beste oplossing zou zijn om doorbuiging te voorkomen?
Moet ik me eigenlijk wel zorgen maken daarover?
De opening tussen de 2 ladeblokken, als ik ze 10cm naar binnen breng, gaat 1580mm zijn.
Gaat doorbuiging dan eigenlijk een probleem zijn als er maar 2 monitoren, een toren, een printer en 2 speakers op staan?

En als er toch aangeraden word om u profielen te gebruiken wat is dan de betere oplossing?
Ik zie sommige die zeggen dat ze ingewerkt moeten worden en anderen zeggen dan weer dat dat het hout zwakker maakt en ze daarom direct op het hout moeten bevestigd worden.
Zou een bladspanner dan mss de beste oplossing kunnen zijn?
Graag jullie mening aub
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Ik zou me met een dikte van 40 mm en een overspanning van 1500 geen zorgen maken over doorbuiging. De meeste tafels van dezelfde dikte hebben een grotere overspanning.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.