Oscillerende kantschuurmachine Hammer® HS 950

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Gezien het feit dat deze ook oscilerend is lijkt me dat een hele goede prijs
De variant van Jet kost het zelfde, is de helft lichter en niet oscilerend
 

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
744
149
Heerde
marinusvannorel.nl
Vandaag is de laatste dag van de huisshow, maar het gaat me niet lukken om te gaan kijken. Ik probeer voor volgende week een afspraak te maken.

Ik laat het vervolg in dit topic weten.

update
Mail gestuurd en binnen 5 minuten een antwoord

De machine is niet op de beurs en wordt volgende week in NL verwacht. Ik wordt dan gebeld om een afspraak te maken. De aanbieding geldt tot eind mei.
 
Laatst bewerkt:

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Ik heb er ook een besteld en zou begin juni worden geleverd. De Felder-fabriek heeft even stil gelegen door de Coronacrisis, maar ik vermeod dat ze nu weer zijn opgestart.
 

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
744
149
Heerde
marinusvannorel.nl
Enneh gelukkige gebruikers? Hoe bevalt de machine?
Ja uitermate tevreden. Ik moet er bij zeggen dat ik geen enkele ervaring had met een kantenschuurmachine.
Ik vind het een echte aanvulling op mijn "machineparkje"
Ik heb er meestal een band op met korrel 120 en dat neemt al flink af. En daarmee krijg ik best wel een glad resultaat. Ook rondingen gaan prachtig.
Maar je hebt waarschijnlijk meer aan reacties van mensen die ook ervaring hebben met andere merken.
 
  • Leuk
Waarderingen: studiodara

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Heb er een, ongeveer een jaar nu. Niet intensief gebruikt, maar tevreden. Degelijk gebouwd, de banden zijn eenvoudig te wisselen. Stofafzuiging is redelijk (je zou er a la Jay Bates een extra afzuigmond bij moeten zetten — doe ik mss ooit).

Wel een dingetje is het onderstel — lijkt me een soort sluitpost, zowel qua design als uitvoering. Bestaat uit vier stukken gezet en gemoffeld plaatstaal dat je zelf moet monteren & resulteert in een holle sokkel op vrij iele stelvoeten — wat het moeilijk maakt om hem te verschuiven (te griezelig, vind ik - het ding is wel topzwaar). Een bodem erin en goede wielen was beter geweest.

Het paneel dat de boel afsluit (en dus constructief minder belangrijk is) zit aan de achterkant & wat ik gedaan heb is die weglaten en een betonplex bodem eronder gezet, en de achterkant open gelaten — waardoor die loze ruimte nu gebruikt kan worden om de banden in te bewaren. Niet echt goed bedacht daar in Oostenrijk…

Maar al met al is er op dit gebied in deze prijsklasse weinig dat de specs én prijs van de HS950 heeft. Dus een goede aankoop wat mij betreft.

(PS. Zie dat ik in dit draadje al eerder gereageerd heb! : ))
 
  • Leuk
Waarderingen: studiodara

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Enneh gelukkige gebruikers? Hoe bevalt de machine?
Ik ben wel tevreden ja, en sluit me aan bij bovenstaande commentaren. Het onderstel is totaal onpraktisch en hadden ze beter een kastje van gemaakt (op wielen) om de schuurbanden in op te bergen. Bij een vergelijkbare schuurmachine van Jet is dat wel het geval. Verder vind ik de afzuiging maar heel matig, dus daar moet ik nog iets op vinden op dat te verbeteren.

Al bij al wel tevreden over de machine. Als ik zie hoeveel ik ze gebruk lijkt me dat al een heel goede indicator ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: studiodara

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.