Startrite Band-it lintzaag

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Ik heb laatst een Statrtrite lintzaag gekocht. Ik kan er op internet weinig over vinden, maar het lijkt mee een degelijke sterke lintzaag. De zaag is nog in erg goede staat. Ik heb de geleiders weer goed werkend gemaakt en goed afgesteld, en ga binnenkort nog wat extra linten bestellen.

Heeft iemand ervaringen of meer informatie met/over deze zaag? Ik merkte bijvoorbeeld op, dat alleen boven het blad geleiders voor het lint zitten, en onder niet. De geleider zat er helaas niet meer bij, maar ik heb er nu een geleider opzitten van een Kity zaagtafel, welke na een beetje aanpassen, goed werkt.


20190310_100631.jpg

20190310_100641.jpg

20190310_100659.jpg
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Totaal niet zeldzaam, zijn er nog vele van in omloop. Zo te zien een 14 inch voor hout, want direct aangedreven. Ze zijn er ook veel met een onderkast met overbrenging, zodat je er metaal mee kan zagen. Je ziet vooral de iets grotere modellen in metaalwerkplaatsen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.