Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bijtel Bekijk Berichten
    Als je de naden aftapet met alutape, is er hier in principe geen folie nodig. Al is er dan geen aansluitend dampscherm, dus wel een potentieel vochtprobleem.

Heb je de isolatieplaten rondom nog afgedicht? Dit soort kieren zorgt voor een enorme reductie in isolatiewaarde:
    Bijlage 85605
    Wat is enorm, als het er niet doorheen waait zal het geen 40% zijn oid, ik denk dat het ´enorme´ wel mee valt
    Met een hamer past alles...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bijtel Bekijk Berichten
    Als die zwarte folie dampdicht is, heb je zeker weten een vochtrisico. Je had dit beter eerst kunnen uitzoeken. Plaats eens een foto van de folie. Staat er wat op?

De alutape en randafdichting is sowieso nodig. Je geeft een hoop geld uit, zonde om het niet meteen goed te doen.
    Hoi Bijtel,

Op de folie staat niks en ligt al op het dak sinds uhh 1970ish. Ik ga de kieren die er zijn vullen met flexibele pur. Ook neem ik de tip van de extra raggels mee. Beter mee verlegen dan achteraf om verlegen. Dank allen voor het meedenken. Als ik weer verder ga post ik wel nieuwe foto's.

Andere tip, alutape plakt niet goed op hout. Dus dat gebruiken om af te plakken gaat niet helpen. Om de randen af te plakken is er speciale tape op de markt die als een malle plakt én dampdicht is. Wel duur spul trouwens.

Als ik nog een duit in het zakje mag doen: ik zou gewoon een dun latje (komt het toch nog mooi uit dat je de balkjes te dik hebt geschaafd) midden over de PIR platen schroeven (en evt lijmen), dan kun je daarop je gipsplaten schroeven en ze zo in het midden ondersteunen. Goed bezig, in ieder geval met het isoleren!

Heb hetzelfde gedaan en ben het nu aan het afmaken. Goede alutape kopen, deze plakt prima, en alle naden voor de zekerheid afplakken. Ook de naden die je met de pur dichtspuit. Verder wel even zorgen dat je inderdaad geen damdichte laag aan de buitenkant hebt want dan zakt het hele zooitje over enige tijd naar beneden. Extra raggels aanbrengen terwijl het kan, gewoon om de 30 cm, voor de zekerheid. Dan komt het allemaal goed, en geloof me, heerlijk warm met dat PIR. De 12 CM hier tegen het dak zorgen ervoor dat ik alleen nog maar op zolder wil zitten.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    Wat is enorm, als het er niet doorheen waait zal het geen 40% zijn oid, ik denk dat het ´enorme´ wel mee valt
    Ik heb hier geen getal van paraat, maar ik denk dat dit wel 40 a 50% kan zijn (dat is de reductie bij een valse spouw).

Het gaat er vooral om dat je heel eenvoudig het in één keer goed kan doen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk Berichten
    Heb hetzelfde gedaan en ben het nu aan het afmaken. Goede alutape kopen, deze plakt prima, en alle naden voor de zekerheid afplakken. Ook de naden die je met de pur dichtspuit. Verder wel even zorgen dat je inderdaad geen damdichte laag aan de buitenkant hebt want dan zakt het hele zooitje over enige tijd naar beneden. Extra raggels aanbrengen terwijl het kan, gewoon om de 30 cm, voor de zekerheid. Dan komt het allemaal goed, en geloof me, heerlijk warm met dat PIR. De 12 CM hier tegen het dak zorgen ervoor dat ik alleen nog maar op zolder wil zitten.
    Ik zat er maar 5 cm tegenaan zodat ik nog wat balk blijf zien. Inderdaad pur staat nu op boodschappenlijstje en raggels worden om de 30cm. Hierna op 1e verdieping de slaapkamers aanpakken. Zolder is test stuk.

Tip: koop een pur pistool, die zijn regelmatig ook in de aanbieding. Dat werkt voor dit soort naadjes veel beter. Je kan de pur beter doseren.
    sometimes you just need a bigger hammer

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    Vergis je daar maar niet in , had bij mijn eerste dakkapel ook zoiets van dat zal wel meevallen.

Forum Rechten