Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Unhappy inbouwkoelkast met inliggende deur

dag allen,

ik heb zonet een keuken in multiplex met inliggende deurtjes afgewerkt. het enige wat mij nog restte was de inbouwkoelkast met deurschuivers plaatsen. en daar is het misgelopen.
    ik heb de handleiding van de koelkast gerespecteerd, en een maximale nisbreedte van 57 cm voorzien. de koelkast is 54 cm. de scharnieren (blum) voor mijn inliggende deur zijn echter 4 cm breed,waardoor ik mijn koelkast dus niet kan plaatsen zoals het hoort: de deur van de koelkast klemt tegen de scharnier bij het openen, ik kan ze geen 90° openen, en ik kan de koelkast niet ver genoeg naar voor plaatsen om de deurschuivers te bevestigen;

ik zit dus met de handen in het haar; worden inbouwkoelkasten soms in corpussen met inliggende deurtjes gebouwd? en zoja, hoe wordt dat dan gedaan? zijn er andere scharnieren waarmee ik wel verder kan? of heeft iemand een creatieve oplossing?

groeten,

joris
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Bij een inbouw (!) koelkast gebruik je de scharnieren van de koelkastdeur zelf en maak je je front vast aan die deur.....

Precies, elke inbouwkoelkast heeft meegeleverde scharnieren die bij dat type koelkast horen. Ik heb de mijne net vervangen , die waren na 11 jaar werken moe. De oplossing die jij hier hebt bedacht is geschikt voor normale kasten niet voor een koelkast deur. Zie hier een voorbeeld , je kan op jou type nummer van de inbouwkoelkast zoeken en gewoon de goedkoopste aanbieder nemen. Voorbeeld >> Klik hier

Of je hebt de bij horende scharnieren ,maar bij sommige koelkasten of keukens zitten een soort van geleide van kunstof

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Of, zoals bij onze koelkast, beide.

Bij onze koelkast zijn ook beide scharnieren gebruikt. Die van de kast, en van de koelkast, en er zijn nog deurschuivers gebruikt. Ik heb wel het idee dat hier plattere scharnieren op zitten dan die van de topicstarter.

Ik heb onlangs als vrijwilliger bij een mevrouw,die donateur is van onze klusbus 65+, nieuwe scharnieren in de kast gezet waarbij de koelkastdeur met een schuifsysteem meeloopt bij het openen. De standaardscharnieren voeldoen daar niet voor, er is een speciale versie voor nodig die plat genoeg is om de koelkast en nog in te kunnen schuiven als je de deuren bevestigd hebt. Volgens mij mij waren ze van Blum.

Fons

F4E61DC6-BCB9-4BA7-B36A-7B9CE5E7EF04.jpg

Blum heeft idd speciale koelkast scharnieren in het boek staan, maar in mijn boek staat alleen de opdekversie.

Mooi initiatief Fons.
    sometimes you just need a bigger hammer

Er zijn ook koelkasten waar de scharnier op de koelkast zelf zit, en het frontpaneel aan de koelkastdeur wordt bevestigd.
    Dit is vergelijkbaar met de vaatwasser, waar ook het paneel op de originele deur wordt gemonteerd. Vind ik zelf de mooiste oplossing, de schuifconstructies zijn gevoelig voor kraken, en wanneer de koelkast te diep in de ombouw staat sluit deze niet meer. Maar voor onze oplossing moet je uiteraard wel de juiste koelkast uitkiezen waar de scharnieren dus al op zitten.

Heb je reeds een inbouwkoelkast zonder, zul je de bovengenoemde schuifconstructie moeten toepassen.

C3FA8F9D-7C67-4E38-A12B-38E0E7752447.jpg
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    En als je de scharnierdelen in het corpus verzinkt?

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten