Stofzak HBM/ROCKLER

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
608
61
Flakkee
Onlangs was ik me aan het verdiepen in stofafzuiging en kwam ik via via de volgende stofafzuiger tegen op de website van Rockler:
58860-05-1000.jpg


De standaard stofzak is 30 micron. Je kunt er een losse stofzak van 5 micron bijkopen voor zo'n 3 tientjes.

Toen zat ik op de website van HBM te kijken en zij hebben iets vergelijkbaars, namelijk:
hbm-l-0666.jpg-1920x1080-325b037c8d.jpg


Ik heb HBM een mailtje gestuurd met de vraag wat het aantal micron is van hun stofzakken. Dit konden zij mij niet vertellen. Jullie enig idee? En waar zou ik een vergelijkbare stofzak a la Rockler kunnen vinden?

Groet, AHK
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
351
Etten-Leur
Ik zou alleen nog een echt microfiltercartridge overwegen na de matige ervaringen met een stofzak van 5 micron. HBM heeft die ook alleen wordt aansluiten dan een puntje ..

Met vriendelijke groet, Hans
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Als HBM zelf al niet weet hoeveel micron hun zak is dan zou ik daar met een hele grote boog omheen gaan
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
De zak van HBM is gewoon een spanenzak - zeker niet (echt) stofdicht. Ik gebruik m al een aantal jaar, met name voor afzuiging van de draaibank en de vandiktebank. Voor zagen gebruiken wij gewone werkplaatsstofzuigers (Festool, Flex).
 

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
608
61
Flakkee
Zal voornamelijk gebruikt worden voor vandikte en vlakschaven. Op de zaagtafel en schuurmachine sluit ik m’n bouwstofzuiger aan. Maar zou mooi zijn om een 5 micron zak er onder te hangen. Alle kleine beetjes helpen
 

Mitchelmaniak

Actieve deelnemer
4 aug 2016
27
11
Mol
Ik ben altijd blij als mensen met HBM afkomen want vind die stofafzuiging items wel OK. Probleem is alleen dat als ik HBM in Google ingeef er meer slechte dan goede ervaringen te lezen zijn. Dus probeer zoveel mogelijk te lezen overal op het forum, maar in elk onderwerp zit er wel een negatieve ervaring in.

Mijn keuze viel eerst ook op deze, momenteel is de HBM 200 Profi mijn wishlist. Offcourse met de microfilter, maar nu zie ik hier dat HBM ook geen referentie of specs kan van geven.

!dilemma!
 

jantje1987

Actieve deelnemer
31 jul 2011
162
7
hoi ahk

ik heb al jaren de afszuiging van HBM en daar is niks mis mee, maar ik ben zelf opzoek naar iets om de zak te vervangen en daar heeft rockler wel een leuk update voor, helaas nog nergens gevonden (ook niet online om de filter aan een aanvaardbare prijs te bestellen)

53522-04-1000.jpg

als ik de kans krijg koop ik de bovenstaande

mvg
Jan
 

Joop van M

Actieve deelnemer
22 apr 2017
366
32
Geldrop
Ik weet niet zoveel van stofafzuiging af, maar is een cycloon niet handiger? Het grove vuil wordt in een spaanbak opgevangen, en ik neem aan dat fijnstof door de filter van stofzuiger opgepikt wordt (mits je voorzien van juiste stofzuigerzak.
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
Als HBM zelf al niet weet hoeveel micron hun zak is dan zou ik daar met een hele grote boog omheen gaan

eens, HBM heeft best leuke dingen, maar qua gezondheid zou ik toch voor t zekere gaan en kijken naar een gegarendeerde kwaliteit.

Beter nog dit systeem buiten onder afdak of andere ruimte te plaatsen ..
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
dit is idd een veel beter systeem,, ik zou bestellen !!!





hoi ahk

ik heb al jaren de afszuiging van HBM en daar is niks mis mee, maar ik ben zelf opzoek naar iets om de zak te vervangen en daar heeft rockler wel een leuk update voor, helaas nog nergens gevonden (ook niet online om de filter aan een aanvaardbare prijs te bestellen)

Bekijk bijlage 85509

als ik de kans krijg koop ik de bovenstaande

mvg
Jan
 

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
608
61
Flakkee
hoi ahk

ik heb al jaren de afszuiging van HBM en daar is niks mis mee, maar ik ben zelf opzoek naar iets om de zak te vervangen en daar heeft rockler wel een leuk update voor, helaas nog nergens gevonden (ook niet online om de filter aan een aanvaardbare prijs te bestellen)

Bekijk bijlage 85509

als ik de kans krijg koop ik de bovenstaande

mvg
Jan

Ha Jan,

Ik heb even gezocht. Axminster verkoopt deze wel. Verzendkosten vallen best mee.

Groetjes Arnold
 

jantje1987

Actieve deelnemer
31 jul 2011
162
7
Ha Jan,

Ik heb even gezocht. Axminster verkoopt deze wel. Verzendkosten vallen best mee.

Groetjes Arnold

hoi Arnold stuur je eens even de link door?
ik ben enkel opzoek naar de filter, de motor heb ik jaren hangen van HBM
53522-01-1000.jpg

we kunnen eventueel samen een bestelling plaatsen als dat intressant moest zijn?

groetjes
jan
 

Mitchelmaniak

Actieve deelnemer
4 aug 2016
27
11
Mol
Mij zonet een HBM 200 profi aangeschaft... hopelijk voldoet ie aan de verwachting!

Ik heb absoluut een mobiele variant nodig, anders zag ik die Axminster variant wel zitten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.