Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 36 van de 36
    Trentels in Mechelen of de Ceulemans in Boechout zijn ook zo van die winkels waar je wel eens wat kan ontdekken. Je moet wel veel tijd hebben. Het is nooit even binnen en buiten.
    Ook houtdraaierij Coppens (de stelenmaker) in Zandhoven is een zalige winkel, niet zozeer voor ijzerwaren, maar wel voor degelijk tuingereedschap. En hij zet nog nieuwe zelfgemaakte stelen op oud gereedschap. Wij zijn grote fan.

Groetjes Petra

Ijzerwarenhandel Overschie aan de 2e hogenbangweg in Rotterdam. Heerlijke winkel, klein maar met een groot assortiment. Wordt er altijd goed geholpen in idd gewoon per stuk afrekenen. Is voor mij ook nog eens dichterbij dan welke bouwmarkt dan ook

Ja, Trentels in Mechelen.
    Cop in Boom Heeft aan de achterzijde van de winkel een toog. Als er niemand staat moet je op een bel drukken (zoals in een hotel) en dan komt er iemand die dan de speciale boren, schroeven , tappen enz gaat zoeken in de rekken.

Als het echt over bouten en schroeven gaat, de meest exotische maten en vormen, dan redt Borifa in Boom mij. Dit is echt een toog met daarachter een heel grote opslagplaats.

Borifa is niet te verwarren met Fabory, deze laatste durft schandalig duur durven te zijn voor kleine klanten, ook al heb ik een BTW nummer.

groeten
    Ornament
    http://www.houtsnijden.eu
    Laatst gewijzigd door ornament; 26-06-19 om 01:46.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    In Den Haag heb je Van der Toorn en Stolp. Die hebben me aan de Festool verslaving gebracht. Ze zitten in de Prinsestraat en de Weimarstraat. Gerritse in de Elandstraat is ook behoorlijk gesorteerd. Zwager in de Sneeuwklokjesstraat. Het zijn allemaal zaken die ik me nog goed herinner uit m'n Haagse periode.
    In Amerika blijf ik stug metrisch behalve als het om simpele zaken als schroeven en bouten gaat. Die schroef je ergens in en dat werkt even goed als metrisch. Voor de rest struin ik het Internet af om metrische versies van gereedschappen e.d. te bemachtigen. Een voorbeeld is de metrische diepte instelling van m'n nieuwe TS55.

Ik las boven over Van Rossum in Zwolle; dat was toen we er nog woonden een erg fijne zaak en die hebben mij aan mijn festool verslaving geholpen. Hier in Appingedam is Van der Molen (Enorm) een traktatie, naast een enorm assortiment gewone schroeven, bouten en moeren en flink assortiment messing, RVS en allerlei ander spul en - niet te versmaden - tig zolders achter elkaar (ze zitten in drie of vier middeleeuwse panden die met elkaar verbonden zijn) met de meest maffe dingen. Echt een ontdekkingstocht en een heerlijke winkel met perfecte service en veel deskundigheid.

De Gelderse IJzerhandel in Wageningen
    Paar flinke schappen met allemaal losse metaalwaren (schroeven, boutjes, moeren, etc)

Forum Rechten