winkels van vroeger? waar vind men ze nog?

pylkje

Nieuw lid
14 aug 2019
15
7
Als ik op metaalgebied iets niet kan vinden, ga ik naar De Wit in Roden. Als zij het niet hebben wordt het heel moeilijk....

Wanneer ik bij mij dochter in Arnhem ben, ga ik naar naar de Baptist: een soort museum van houtbewerkingsgereedschap dat je niet alleen kunt bekijken maar ook kopen als ik mijn pinpas mee mag nemen van mijn vrouw 😅
 

David De Cooman

Nieuw lid
5 mrt 2020
4
0
Nog wat belgische winkels:
De Bisschop in Aalst, zaten vroeger in het centrum en bestond uit x aantal gekoppelde panden alsook magazijnen aan de overkant van de straat, je kon alles vragen aan de toog maar dan waren ze wel een half uurtje weg om het te zoeken/halen... nostalgie. Ze zitten nu in een nieuw pand buiten het centrum.
Huis Steenhout (Dullaert) in Ninove, nog steeds een echte ijzerwaren winkel, inclusief potten en pannen dus.
Sermant in Meerbeke, ook zo 'n echte ijzerwaren winkel (4e generatie) waar je nog van alles kan kopen, de winkel zit wel wat verstopt in een klein straatje achter de kerk.
Stock Vanderlinden in Smeerebbe, voor mij lang geleden maar daar kon je ook alles los krijgen, deed ook herstellingen aan machines en onderhoud van tuinmachines
Vanderschueren in Steenhuize, vroeger ook gesitueerd in Smeerebbe, wat je nergens anders meer vindt, kan je daar wel vinden, als je goed zoekt tenminste en dat is ook in de nieuwe winkel niet verandert... Veel kan je gewoon los per stuk krijgen en prijs scheelt veel met een blisterverpakking.
Ben benieuwd of andere gebruikers nog goede tips hebben voor de streek of mag ook nog verder weg zijn natuurlijk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.