Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Onderwerp: Luchtfilter

Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2017

Luchtfilter

Hoi allen,

Ik ben van plan een (simpel) zelfgemaakte luchtfilter te maken voor in de werkplaats. Ik heb wat onderzoek gedaan en kwam er achter dat het goed mogelijk is met een ventilator en een (HEPA)filter. Zo iets als dit:

Nu vraag ik me alleen af waar ik zulke filters kan verkrijgen. Het liefst een HEPA filter. Hebben jullie enig idee? De afmeting is om de nabij 40x40cm.

Groet, AHK

Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2017
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarcelG Bekijk Berichten
    Bedankt voor je reactie. Dat topic heb ik gelezen. Echter gebruikt Kor daar andere filters (in de vorm van een V). Ik zoek juist vlakke filters. Heb ze wel op Amazon.com gevonden maar wellicht zijn ze ook in NL beschikbaar.

groet, AHK

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2017

Senior Member
    Ingeschreven
    Aug 2017
    Kris, ik heb die opdracht ook al geprobeerd. Helaas alleen stofzuiger filters. Ik zoek echt bovengenoemde afmetingen.

Groet, AHK

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KrisG Bekijk Berichten

Het filter op de foto in je startpost, lijkt op het voorfilter van Kor zijn filters. Hij is ook bezig met een kleinere versie die volgens mijn 35x35cm is. Hier hoort dus ook een voorfilter bij in dit formaat. Misschien dat dat iets voor je is?

https://www.woodworking.nl/showthrea...l=1#post297302

De filters op je foto zijn amerikaans en iets groter dan 500 x 500 mm. Ik gebruik filters voor een overdrukcabine. Dat zijn wel platte cassette filters, maar ik weet niet of die ook in jouw maat verkrijgbaar zijn.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2016
    Wij bestellen onze filters bij Camfil.
    Ik weet niet of die ook aan particulieren leveren.

Fred
    Fred

Beste AHK,

De unit die jij op de foto laat zien is geen fijnstof filter.
    Je mag best proberen zoiets in elkaar te zetten, maar voor een fijnfilterunit heb je toch echt andere filters nodig.
    Ik raad je af dit soort filters te gebruiken, want die houden echt geen fijnstof tegen.
    Een HEPA natuurlijk wel, maar daar krijg je met een simpele ventilator weer geen lucht doorheen.

Als je wilt kan ik je verder helpen.
    Stuur maar een pb.

Groet, Kor
    kies ook voor hout
    http://www.kiesvoorhout.nl

Verder is de getoonde ventilator uiteraard ongeschikt. Dat ding gaat zijn lucht halen in de hoeken (weg van de minste weerstand), er zal geen - noemenswaardige - luchtstroom door het filter lopen.

Forum Rechten